סדרן דרש מקשישה לשבת מאחורה באוטובוס ‘דן’: “כי זה כתוב בתורה”

הדרת נשים ב'דן'? קשישה טוענת: "ניגש אלי בחור שאמר שהוא סדרן ושזה אוטובוס מהדרין, שאני צריכה לשבת מאחור עם הנשים" • ירדה המומה מהאוטובוס: "זה אף פעם לא קרה לי" - והגישה תלונה במשטרה • בחברת 'דן' טוענים שהמבקר מספק גרסה אחרת
חרדים 10
כ"ב שבט התשפ"ג / 13.02.2023 12:06

הדרת נשים באוטובוס של חברת דן? ד’, קשישה בשנות ה-70 לחייה, שעלתה על קו 292, נדרשה על ידי סדרן של החברה לעבור לצד האחורי של האוטובוס, “לאזור של הנשים”.

לאחר שסירבה, הסדרן טען שהסיבה היא “כי זה כתוב בתורה”.

לפי דיווח של חנן גרינווד ב’ישראל היום’, האירוע התרחש לפני מספר שבועות, אז עשתה ד’ את דרכה, כמדי שבוע, מבני ברק לאוניברסיטת בר אילן.

“אני כל שבוע בבני ברק ומכירה את האוטובוסים”, סיפרה ל’ישראל היום’. “כשעליתי לאוטובוס מיד ניגש אלי בחור שאמר שהוא סדרן ושזה אוטובוס מהדרין, שאני צריכה לשבת מאחור עם הנשים. הייתי המומה”.

ד’ לא ידעה מה לעשות. לדבריה, היא עמדה ליד פח האשפה במרכז האוטובוס במשך דקות ארוכות כשהיא רועדת. לדבריה, כשראה הסדרן שהיא לא עונה לו הוא אמר “כנראה היא לא מבינה”. לקראת סוף הנסיעה אזרה ד’ אומץ ושאלה איפה כתוב שמדובר באוטובוס מהדרין.

“הוא אמר שזה כתוב בתורה וכולם יודעים. אחר כך הוא הסתובב לנהג ואמר ‘נכון?’ והנהג השיב ‘כן'”.

ד’ הזועמת שאלה מדוע הוא לא מעיר לאדם שהיה עם רגליים על המושב ללא נעליים – ובתגובה הוא השיב: “אמרתי לך לשבת עם הנשים מאחורה”.

באותו ערב ניגשה ד’ להגיש תלונה במשטרה ופנתה בתלונה גם לחברת דן. “זה אף פעם לא קרה לי. זה בסדר גמור בעיני שגבר ישב ליד גבר, גם אני אוהבת לשבת ליד אישה, אבל לא כאוטובוס נפרד. כשקוראים על אירוע כזה בעיתון זה דבר אחד, אבל כשזה קורה לך זה דבר אחר לגמרי. הייתי המומה. אני תמיד יושבת אם אפשר ליד הנהג כי אני מבוגרת ולא רוצה ללכת הרבה כשהאוטובוס נוסע, כי אני יכולה ליפול”.

בחברת דן מכחישים, בתגובה ל’ישראל היום’, את האירוע. “מבדיקה מול המבקר עולה גרסה שונה לחלוטין לפיה הלקוחה ביקשה מהמבקר להעיר לנוסע אחר שהיה יחף. המבקר הציע לה לשבת במקום אחר באוטובוס על מנת שהדבר לא יפריע לה”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    תשקורת?
    13/02/2023 14:00
    הציבור אינו טיפש
  1. הכותרת “לוקחת צד” במחלוקת הגרסאות של הסדרן והקשישה, ניתן היה לנסח “קשישה חסרת סובלנות בדתה עלילה על הפרדה באוטובוס

    • פקח   16/02/2023 12:26

      דרך אגב אני הפקח