צעקו ועלו על שולחנות: חוקי הרפורמה אושרו לקריאה ראשונה

הדיון בוועדת חוקה נפתח בהתפרעות חסרת תקדים: ח"כים מהאופוזיציה פצחו בשירה, קפצו מעל השולחנות והתיישבו על הריצפה - תוך ניסיון להפריע להצבעות על רפורמת המשפט • 14 ח"כים פונו החוצה בכוח • פינדרוס זעק: "ראשי BDS כולכם" • וח״כ יוליה מלינובסקי פרצה בבכי
אריה ריבקינד
כ"ב שבט התשפ"ג / 13.02.2023 10:27

השלב הראשון ברפורמה המשפטית עובר לקריאה ראשונה במליאה: ועדת החוקה בראשות ח”כ שמחה רוטמן אישרה הבוקר (שני) את התיקונים לחוק יסוד: השפיטה ולחוק בתי המשפט, שקובעים את ההרכב החדש של הוועדה לבחירת שופטים וכן את האיסור שיוטל על בג”ץ לפסול חוקי יסוד.

הישיבה החלה בהתפרעות גדולה, כשח”כים מהאופוזיציה פצחו בשירת ”אין לי ארץ אחרת”, ומהר מאוד התפתחו צעקות בין האופוזיציה לקואליציה בחדר הוועדה.

חלק מח”כי האופוזיציה  זינקו מעל שולחן, ואחרים התיישבו על רצפת הוועדה כדי למנוע מיו”ר הוועדה ח”כ שמחה רוטמן להוציא אותם –  אולם הם הוצאו בזה אחר זה מהאולם. 14 ח”כים הוצאו מהדיון לאחר שהתפרעו במחזות שלא נראו בכנסת מעולם.

ח”כ יוראי להב הרצנו מיש עתיד קפץ מעל השולחן בוועדה והגיע עד לכיוונו של יו”ר הוועדה רוטמן. ח”כ בליאק קם ממקומו, עלה על השולחן ואחר כך התיישב על הריצפה. חברי כנסת אחרים קרעו את הצעת החוק.

חברי כנסת מהאופוזיציה קראו שוב ושוב “ביזיון” וצעקו “בושה”.

ח״כ יוליה מלינובסקי פרצה בבכי לנוכח הכאוס והבאלגן שיש בוועדה ובעם. “נולדתי בברית המועצות, אני יודעת מה זה דיקטטורה, אני ידועת מה זה שינוי שלטון – אתה מאבד את המשאב הכי יקר למדינה, אתה הורס את זה”.

“לא הייתה הסתה כזאת מאז קום המדינה” – האשים ח”כ יצחק פינדרוס את חברי האופוזיציה: “ראשי BDS כולכם”. פינדרוס אמר למתן כהנא: “אתה משתף פעולה איתם. בחיים לא דיברנו ככה!”

צפו בפינדרוס זועק

יו”ר הוועדה שמחה רוטמן התייחס בפתח הדיון להצהרה של הנשיא הרצוג, אולם אמר כי הוא נחוש להביא בפני חברי הוועדה להצבעה את שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים ואת האיסור על בג”ץ להתערב או לפסול חוקי יסוד.

בהמשך ועדת החוקה אישרה לקריאה ראשונה את הסעיף שמשנה את הרכב הוועדה לבחירת שופטים ואת הסעיף  שאוסר על בג״ץ לדון בחוקי יסוד.

9 חברי כנסת הצביעו בוועדה בעד הרפורמה: היו”ר שמחה רוטמן (הציונות הדתית) והח”כים טלי גוטליב, חנוך מלביצקי, משה סעדה, אריאל קלנר (הליכוד), ארז מלול, יוני מישרקי (ש”ס), יצחק פינדרוס (יהדות התורה), (יצחק קרויזר (עוצמה יהודית).

7 חברי כנסת התנגדו: קארין אלהרר, יואב סגלוביץ’ (יש עתיד), וליד אל הואשלה (רע”מ), מתן כהנא (המחנה הממלכתי), יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו), עופר כסיף (חד”ש תע”ל), גלעד קריב (העבודה).

ח”כ דני דנון גינה את אירועי ועדת החוקה הבוקר: ‏”אני תמיד בעד שיח פתוח בניסיון להגיע לעמק השווה. אך ההתנהגות המבזה של חברי האופוזיציה הבוקר, שעלו על שולחנות, מעלה ספק בנוגע לנכונותם להידבר איתנו. אני מזכיר לחבריי באופוזיציה – הפסדתם בבחירות. כפי שידענו לקבל את דין הבוחר בגירוש מגוש קטיף, כך מצופה גם מכם לקבל את ההכרעה הדמוקרטית”.

צילום: יונתן זינדל, פלאש90
הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הצגה
    13/02/2023 10:42
    חצקל
  1. …ממש גן חיות האופוזיציה..הגן של חיות החיה מבגצ…

  2. אופוזיציה אלימה
    13/02/2023 11:18
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. כמה שניסו כל השנים לצייר את הימין כמסית ואלים,
    עכשיו מתגלה האמת כמה השמאל אלים ומסית הרבה יותר ובלי כל פרופורציה לימין.
    החל מאלטלנה, דרך המהפכה המשפטית של אהרון ברק כולל המינויים השרירותיים למשרות בכירות בשרות הציבורי, במערכות הביטחון ובהסתדרות.
    עכשיו כשלוקחים להם את הגבינה מתגלה פרצופם האמיתי…. איומים בכאוס, באלימות, בהיפך החיים ובפגיעה במדינה. זה המוסר המעוות של השמאל.
    “יתבררו ויתלבנו ויצרפו רבים…”

  4. הלכה מפורשת
    13/02/2023 11:31
    היפו
  5. 30 יום לפני החג (פורים) . . .