ישראל לא הגיבה לירי? השר אליהו: ‘פרה פרה, קודם נעביר הרפורמה’

צה"ל לא תקף הלילה בתגובה לירי הרקטה לנחל עוז • לשר המורשת היה הסבר: "צריך להעביר קודם את הרפורמה המשפטית" • כשהמראיינים בגל"צ הביעו פליאה, השיב אליהו: "יש מערכה מורכבת, כרגע עוסקים בכמה חזיתות והרפורמה המשפטית היא חלק מזה"
אריה ריבקינד
כ"א שבט התשפ"ג / 12.02.2023 11:45

למרות טפטופי הירי מרצועת עזה ליישובי העוטף וערים בדרום: צה”ל, בהנחיית הדרג המדיני, החליט שלא לתקוף הלילה (ראשון) מטרות ברצועת עזה בתגובה לירי הרקטה אמש לעבר ישראל.

ייתכן שהתגובה תגיע בקרוב, אבל שר המורשת עמיחי אליהו בחר לקשור את היעדר התגובה לכך שהממשלה צריכה קודם להעביר את הרפורמה המשפטית – ורק אז תתקוף ברצועה ותטפל בטרור.

“אנחנו צריכים להידרש גם לעזה”, השיב אליהו לשאלה בריאיון בגל”צ. “אבל כמו שאומרים – ‘פרה פרה’, בואו נעביר את הרפורמה המשפטית ואז נדרש לזה”.

אחרי הפליאה של המראיינים ספי עובדיה ויניר קוזין, אליהו המשיך: : “אני רוצה שזה יהיה כבר עכשיו, אבל אנחנו מנסים לעבוד במקביל כמה שאנחנו יכולים. יש מערכה מורכבת, כרגע עוסקים בכמה חזיתות והרפורמה המשפטית היא חלק מזה”.

אליהו טען בריאיון שהטרור מתגבר משום שהממשלה “פועלת כדי להוציא את המוגלה”, ועל כן “הלחץ גובר” – אז יש יותר פיגועים.

כשנשאל אליהו אילו פעולות עושה הממשלה נגד הטרור הוא השיב: “גם הטרמינולוגיה שלנו השתנתה”.

השר עמיחי אליהו השיב ליו”ר האופוזיציה יאיר לפיד שתקף אותו בעקבות דבריו בגלי צה”ל:  “ח”כ לפיד – כשהחלטת לתמוך בהתנתקות וזממת ללמד את הציונות הדתית לקח, גזרת לילות ללא שינה לילדי שדרות. אל תטיף מוסר ואל תרקוד על הדם. אתה אדם שלא ראוי למנהיגות”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות