הדוד: “האח צביקי חיכה באוטו וראה את האחים ואביו שרועים”

מוישי, דודם של יעקב ואשר פלאי, שנרצחו בפיגוע בשכונת רמות: "במשטרה התקשרו ואמרו שאבוא להיות עם אחותי כי היא צריכה לזהות את הילד. נפגשתי איתה בסוף ב'שמגר'. זה היה מצמרר. החוסן שלה עבור הילדים מדהים" • הסבא: "היא אישה גדולה וחזקה מאוד אבל לא ידענו עד כמה"
חרדים 10
כ"א שבט התשפ"ג / 12.02.2023 10:40

מוישי ברונר, דודם של יעקב ואשר מנחם פלאי הי”ד, האחים בני 6 ו-8 שנרצחו בפיגוע הדריסה בירושלים – סיפר הבוקר (ראשון) בריאיון לקלמן ליבסקינד ואסף ליברמן ברשת ב, על האסון שעברה המשפחה.

“האבא ליווה ארבעה אחים לתחנה שייסעו באוטובוס. אחד מהם, צביקי, חיכה באוטו וראה אותם שרועים. בכוחות נפש אדירים הוא ידע לכסות את העיניים לאח נוסף שנפצע קל”.

“הייתי בבית כשהפיגוע קרה”, סיפר מוישי. “קיבלתי טלפון שהיה פיגוע ברמות ושאחותי מסתובבת שם. יצאתי לכיוון רמות, אחותי התקשרה ואמרה שיש שמועה שלקחו את בעלה להר הצופים. אחרי זה קיבלתי טלפון מהמשטרה שכדאי שאבוא להיות איתה ושיפנו לי את הדרך, כי צריך לקחת אותה לזהות את הגופה. נפגשתי איתה בסוף ב’שמגר’ לזיהוי הילד, זה היה מצמרר”.

על יעקב ואשר הי”ד סיפר: “היה בהם משהו מאוד מיוחד של טוב וטוהר. נקווה שאלו יהיו הקורבנות האחרונים של עם ישראל, שנראה רק טוב וישועה ונחמה”.

מוישי ביקש להתפלל על אביהם של הילדים, אברהם, “צריכים אותו בבית”.

על אחותו, אימם של הילדים, הוא אמר: “היא נמצאת בתפקיד של לדאוג לגוזלים שלה. החוסן שלה עבור הילדים מדהים”.

הרב עמוס ברונר, סבם של אשר ויעקב פלאי הי”ד אמר הבוקר ב’קול ברמה’: ״האבא לקח 4 ילדים לתחנת אוטובוס בדרך לשמחה משפחתית בבני ברק. הדורס המחבל פגע בהם בכוונה. שניים נהרגו. אחד נפצע קל ושוחרר מביה״ח . אחד התעכב קצת באוטו ולא יצא לתחנה וכך ניצל״.

“שני ילדים הלכו לעולמם ושניים ניצלו. האב עדיין לא יודע את גודל האסון. הבת שלי שילדיה נרצחו התקשרה להודיע לי. היא אישה גדולה וחזקה מאוד אבל לא ידענו עד כמה”.

על הילדים סיפר: “הם היו ילדים רוחניים, טהורים ומשתוקקים כל כך אבל כנראה מזלם חזה. זאת רעידת אדמה משפחתית אבל גם לתושבי הארץ. צריך לקחת את הדברים לתשומת לב . להתחזק ולהיות רציניים יותר, כל אחד במה שהוא יוכל”.

מנחם אשר הי”ד בן ה-8 נטמן אתמול לצד אחיו יעקב הי”ד בן ה-6 יעקב בירושלים. הנרצח השלישי, אלתר שלמה לדרמן הי”ד בן ה-20, נטמן גם הוא אמש בהר המנוחות בירושלים.

בבתי החולים בבירה מאושפזים שלושה פצועים במצב בינוני: אבי משפחת פלאי, בן 42, ושני פצועים בשנות ה-20 לחייהם.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות