כל ראשי הקואליציה: הדיון בבג”ץ בנבצרות של נתניהו “הפיכה צבאית”

ראשי מפלגות הקואליציה פרסמו הודעת גינוי חריפה לדיון בבג"ץ על נבצרות נתניהו: "שליחת יד בדמוקרטיה הישראלית היא מעשה שדגל שחור מתנוסס מעליו" • סמוטריץ: "מגה פיגוע בדמוקרטיה הישראלית ונקודת שפל נוספת שאליה הגיעו שופטי העליון"
אריה ריבקינד
כ' שבט התשפ"ג / 11.02.2023 20:26

ראשי מפלגות הקואליציה פרסמו הודעה התוקפת את הדיון בבג”ץ סביב אפשרות הוצאת ראש הממשלה בנימין נתניהו לנבצרות – כפי שדרשה התנועה לאיכות השלטון בעתירה.

“ראשי מפלגות הקואליציה דוחים בתוקף את הדיון הבלתי לגיטימי בבג”ץ בדבר ‘נבצרות’ ראש הממשלה. מדובר בניסיון הדחה לא חוקי של ראש ממשלה מכהן, שאינו שונה מהפיכה צבאית”, נאמר בהודעה עליה חתמו כל ראשי המפלגות, כולל השר יריב לוין מטעם הליכוד.

הם הוסיפו: “אין לאף גורם משפטי, כולל לבג”ץ, אפילו שבריר של הסמכה בחוק לפעולה שכזו. רק העם יבחר את ראש הממשלה. ורק העם, באמצעות נציגיו בכנסת, יחליט אם להפסיק את כהונתו.

“העם ונציגיו לא יקבלו לעולם דיון משפטי על אפשרות של הפיכה. הם לא יקבלו לעולם ביטול משפטי בלתי חוקי של הבחירות ושל ריבונות העם. שליחת יד בדמוקרטיה הישראלית היא מעשה שדגל שחור מתנוסס מעליו גם כשהיא נעשית בכסות של גלימות המשפט”.

ראש האופוזיציה יאיר לפיד הגיב: “24 שעות אחרי פיגוע נורא שגבה חיי שני ילדים ובחור צעיר נוסף ואחרי עוד ירי לעבר תושבי הדרום מרצועת עזה במה בוחרים לעסוק ראשי הקואליציה המנותקים? בבעיות המשפטיות של ראש הממשלה.

“יותר מכל דבר אחר זה מוכיח למה ראש ממשלה עם כתבי אישום ושרים שהם עבריינים מורשעים לא יכולים להמשיך לכהן. כי הם עסוקים רק בעצמם ורק באינטרסים האישיים שלהם. מציע לראשי הקואליציה לעצור את החקיקה המטורפת ולהתחיל לעסוק במדינת ישראל”.

בג”ץ הורה ביום שישי ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה ולראש הממשלה בנימין נתניהו להשיב תוך חודש לעתירה שדורשת להוציא את נתניהו לנבצרות בשל עיסוקו ברפורמה המשפטית.

בעתירה שהוגשה על ידי התנועה לאיכות השלטון נטען כי נתניהו מפר את הסכם ניגוד העניינים שנערך לו, ועל כן עליו לצאת לנבצרות.

השר סמוטריץ’ הגיב: “החלטת בג”ץ לא לדחות על הסף את העתירה להכריז על נבצרות של ראש הממשלה, היא ההוכחה הטובה ביותר לנחיצותה של הרפורמה שאנו מובילים. עצם הדיון בסיכול החלטת הבוחר ורצון העם היא מגה פיגוע בדמוקרטיה הישראלית ונקודת שפל נוספת שאליה הגיעו שופטי העליון”.

גם ח”כ משה ארבל מש”ס התייחס להחלטת בג”ץ. “עצם פתיחת הדלת לדיון בהפיכה שלטונית, בהחלטת בג”ץ לבקש את תגובת המדינה ואי מחיקת העתירה על הסף, היא חרפה ואות קלון על הדמוקרטיה הישראלית”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שלטון יחיד שאהרון ברק נגמר , תם עידן הדיקטורה ישראל.
    12/02/2023 00:58
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. עם ישראל חי

  2. זו רק ההתחלה
    12/02/2023 08:45
    בני
  3. בס”ד
    , הם הולכים לבטל גם את הרפורמה-
    בתור קואליציה-מלבד דיבורים , חמורים ככל שיהיו , אתם חייבים אסטרטגית תגובה למהלכים הצפויים האלה