50 מיליארד ש”ח, 610 אלף דירות: זו התוכנית להתמודדות עם רעידה

אחרי הרעידה החזקה שהובילה לאסון כבד בטורקיה: בממשלה מתחילים לפעול לאישור תוכנית לחיזוק מבנים בערים בסיכון • על הפרק: תוכנית לאישור מיידי בשווי 3 מיליארד שקלים, ובהמשך השקעה של עשרות מיליארדים • הפעמונים מצלצלים
חרדים 10
י"ט שבט התשפ"ג / 09.02.2023 22:07

נבהלו? אחרי רעידת האדמה בה נהרגו יותר מ-20 אלף בני אדם בטורקיה וסוריה, במטה לביטחון לאומי קיימו דיון ראשוני במהלכו מופו הצרכים הדחופים, וסוכם לעבוד על תוכנית בנושא ההיערכות לרעידת אדמה חזקה בישראל.

לפי דיווח של ירון אברהם בחדשות 12, התוכנית תוגש לאישור ועדת השרים למוכנות העורף שתוקם בשבוע הבא, ואחריה תועבר לאישור הממשלה.

גורם בכיר בממשלה אמר לחדשות 12: “אנחנו מרגישים את רעידת האדמה ההרסנית בקצות האצבעות – ועכשיו הזמן לפעול”.

במסגרת התוכנית, יוקצו 3 מיליארד שקלים לחיזוק כ-40 אלף דירות ביישובים שקרובים למוקדים שנמצאים הכי הרבה בסיכון: מטבריה, דרך בית שאן ועד אילת.

יש 10 ערים כאלה בישראל.

ההבנה היא שהסכום הזה צריך להיות מושקע שם באופן הכי מיידי, עוד לפני התקציב, כדי להתחיל את המלאכה שהוזנחה במשך זמן רב בגלל מחלוקות בין משרדים ובגלל שלממשלות האחרונות היה פחות דחוף להשקיע בנושא.

בדיון עלה הצורך להעביר בממשלה תוכנית חומש רב-שנתית, בשווי של עשרות מיליארדי שקלים – כאשר הסכום המשוער הוא 50 מיליארד שקלים.

זאת כדי לעמוד בדרישות דו”ח מבקר המדינה מחודש יולי – ולחזק כ-610 אלף דירות בכ-80 אלף בניינים ברחבי הארץ, שהוקמו עוד לפני שנקבע תקן הבניה המתאים נגד רעידת אדמה.

איך זה יקרה בדיוק? האם דרך הרשויות המקומיות? כל הסיפור הזה ייקבע בהמשך.

בחדשות 12 צוין, כי רעידת האדמה העוצמתית בטורקיה מביאה את מקבלי ההחלטות בישראל להתחיל “לדבר גם לפרוטוקול”, כי הפעמונים מצלצלים בצורה הכי חזקה, ועד עכשיו לא נעשה כמעט כלום.

התוכנית הממשלתית מגיעה על רקע רעידת האדמה החזקה שהתרחשה בטורקיה, ורעידות האדמה שהורגשו אתמול כאן בישראל. בתוך יממה, התרחשו 3 רעידות: הראשונה ארכה כ-3 שניות ועוצמתה עמדה על 3.5, מרכזה כ-15 ק”מ דרום-מזרחית לאריאל. השנייה, באזור בקעת הירדן בעוצמה 3.3, והאחרונה בעוצמה 3.9 – מקורה בלבנון. בכל הרעידות הללו, לא היו נפגעים ולא דווח על נזק.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מוכנות לרעידת אדמה חלילה
    09/02/2023 23:21
    מיכל מזרחי
  1. צריך מלבד חיזוק מבנים וכו וכו
    צריך להכין צוותים גדולים וכלים רבים לחילוץ והצלה ממש כמו שעושים לפני מלחמה עים אימונים והכנות קדחתניות . ב״ה יתברך