דרעי מקדם: מאסר על לבוש לא צנוע בכותל • אלקין: התחרפנת?

דרעי מקדם במהירות את 'חוק הכותל' שימנע את פעילות נשות הכותל: ייאסר לקיים בכותל טקס דתי שלא על פי מנהג המקום ושפוגע ברגשות המתפללים • מפר ההוראות ייסתכן בהרחקה מהמקום ומאסר של שישה חודשים או קנס של 10 אלף שקלים • אלקין: 'שני חוקי דרעי בשבוע אחד?"
אריה ריבקינד
י"ח שבט התשפ"ג / 09.02.2023 12:01

יו”ר ש”ס אריה דרעי דורש לחוקק במהירות את ‘חוק הכותל’, שיעלה לאישור בוועדת השרים לענייני חקיקה ביום ראשון – עד יום רביעי הקרוב. החוק ימנע את הפעילות של ‘נשות הכותל’.

על פי הצעת החוק של חבר הכנסת אוריאל בוסו מש”ס, ייאסר לקיים תפילה מעורבת או להגיע בלבוש לא צנוע לכותל המערבי. לפי הצעת החוק, המפר – דינו חצי שנת מאסר או קנס בסך 10,000 שקלים.

מטרת החוק היא למנוע מנשות הכותל, הרפורמים והקונסרבטיבים לקיים תפילות מעורבות בכל תחום הכותל המערבי, לקראת דיון שייערך החודש בבג”ץ בעתירות שהוגשו נגד המדינה.

הצעת החוק קובעת כי ‘מנהג המקום’ בכותל וההתנהלות בו יהיו כפופים להוראות הרבנות הראשית לישראל ולרב הכותל והמקומות הקודשים, הרב שמואל רבינוביץ’.

במסגרת זאת יהיה אסור לקיים טקס דתי “שלא על פי מנהג המקום” ושפוגע ברגשות המתפללים, וכן “תפילה מעורבת של גברים ונשים” או “טקס הכולל הוצאת ספר תורה וקריאה בו, תקיעה בשופר, התעטפות בטלית או הנחת תפילין בעזרת הנשים”.

כמו כן, ייאסר להגיע “בתלבושת שאינה הולמת את קדושת המקום”.

רב הכותל או מי מטעמו יהיו רשאים להרחיק כל אדם מהכותל המערבי המפריע לו במילוי סמכויותיו או על מי שיפר את החוק, ודינו יהיה מאסר שישה חודשים או קנס בסך 10,000 שקלים.

ח”כ זאב אלקין תקף את החוק: ”שני חוקי דרעי בשבוע אחד? לבוש לא צנוע בכותל לדעת פקח רב הכותל, הבאת כלי נגינה, טקס לא לפי הנחיות רב הכותל ועוד חצי שנת מאסר? התחרפנתם? הנחמה היחידה שלפי חוק דרעי הראשון מי שיקבל את העונש הזה של חצי שנת מאסר יוכל עדיין להתמנות לשר. אז אפשר להגיד ששני חוקי דרעי מאזנים אחד את השני”.

ח”כ יוליה מלינובסקי מישראל ביתנו: “מה החוק הראשון שש”ס מעלים לוועדת שרים לחקיקה? חצי שנת מאסר על לבוש לא צנוע או תפילה מעורבת בכותל. הצעת חוק ראשונה היא תמיד הצהרת כוונות ומסמלת את מה שחשוב למפלגה שהעלתה אותה.

“אז זה מה שחשוב לש”ס, לא יוקר המחיה, לא שכבות חלשות, לא מוכנות לרעידת אדמה אלא לבוש לא צנוע בכותל כי זה הדבר הכי קריטי לאזרחי ישראל עכשיו. מישהו זוכר את ההבטחות של ש”ס בבחירות?”

חברת הכנסת מירב כהן אמרה: “דרעי התבלבל אם הוא חושב שהכותל שייך לאבא שלו”.

גם שר התרבות והספורט מיקי זוהר יצא נגד הצעת החוק: “הכותל המערבי שייך לכל עם ישראל וקדוש לכל יהודי ויהודייה ואין צורך בחוקים כדי לשמור על קדושת המקום. שמירת הסטטוס קוו קריטית לשמירה על אחדות העם. דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום”.

נשות הכותל הגיבו: ”העובדה כי ממשלת ישראל מתכוונת להוציא את תפילת נשות הכותל מחוץ לחוק ולאסור על מיליוני יהודיות ויהודים מלהתפלל כדרכם בכותל המערבי – היא שערורייה ואנו לא נעמוד מנגד”.

הפרשן עמית סגל הגיב: “נראה כאילו בוט של האופוזיציה השתלט לקואליציה על המחשבים, כדי להגדיל את המחאה”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    האם צניעות חשובה משבת? מדוע משרד הפנים אינו אוכף סגירת בתי-עסק ומרכזי קניות הפתוחים בשבת? מדרום ועד צפון עשרות בתי-עסק פתוחים בשבת ואין אכיפה.
    09/02/2023 13:54
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. האם צניעות חשובה משבת? מדוע משרד הפנים אינו אוכף סגירת בתי-עסק ומרכזי קניות הפתוחים בשבת? מדרום ועד צפון עשרות בתי-עסק פתוחים בשבת ואין אכיפה.

  2. מה הבעיה
    09/02/2023 19:57
    אלי
  3. כן זה לא דבר משונה , צריכים להבין שם היה בית המקדש לא שייך שיבואו לשם נשים וירקדו עם ספרים ויעשו צחוק מבורא עולם , מה זה בדיחה ? זה מקום קדוש , נראה אותן הולכות למסגד עושות כך נראה מה יקרה , מה יגידו השמאלנים , ????

  4. לכלא על לבוש לא צנוע
    10/02/2023 10:34
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  5. כנראה יש מקומות מיותרים בבתי הסוהר, ולמשטרת ישראל ולבתי המשפט חסרה תעסוקה.