“נורא, רוצים לפרק אותנו”: ראש מח”ש רועדת מהחוק של סעדה

ועדת השרים לחקיקה צפויה לתמוך ביום ראשון בהצעת סגן ראש מח"ש לשעבר - להפריד את מח"ש מהפרקליטות • בתגובה, ראש המחלקה קרן בר מנחם למפקדי המחוזות על כינוס חירום
חרדים 10
י"ח שבט התשפ"ג / 09.02.2023 11:23

ועדת השרים לחקיקה תתכנס ביום ראשון הקרוב בכדי לדון בהצעתו של ח”כ משה סעדה מהליכוד – להפריד את המחלקה לחקירות שוטרים מהפרקליטות, ולהפוך אותו לגוף חקירה עצמאי במשרד המשפטים.

ח”כ סעדה עבד במח”ש 24 שנים ושימש במשך יותר מעשור כסגן ראש המחלקה, עד שפוטר על רקע משבר אמון בינו לבין בר מנחם.

הצעתו מגיעה, לדבריו, על רקע ניגוד עניינים בין הגופים שבו נתקל במהלך עבודתו ביחידה.

בהצעה הסביר חבר הכנסת: “כל עוד מח”ש היא חלק אורגני מהפרקליטות, לא ניתן לצפות לחקירה חסרת פניות כאשר מדובר בבכירים במשטרה, שעימם יש קשרי עבודה הדוקים”.

לפי דיווח של סיון חילאי ב-ynet, ראש מח”ש קרן בר מנחם הגיבה בהיסטריה מול הצעת החוק. בשיחה שקיימה עם בכירי המחלקה ועם נציגי הפרקליטות, היא כינתה את ההצעה “נוראית” והודיעה למפקדי המחלקה בכל המחוזות כי הבוקר יתקיים מה שבמח”ש מגדירים כ”כינוס חירום ארצי רחב”. בכינוס צפויה בן מנחם לדבר על השלכות הצעת חוק.

בכיר במח”ש העיד כי בר מנחם אמרה בשיחה לסגל הבכיר: “הצעת החוק שתעלה בוועדת השרים בשבוע הבא נוראית. רוצים לפרק אותנו. אני עושה הכול כדי להגן עליכם, אבל שתדעו שזה מה שקורה ומי שעומד מאחורי זה – זה משה סעדה”.

בר מנחם מתחה ביקורת על הצעתו של סעדה וטענה, בין היתר, כי היא דלה, מאחר שלדבריה אינה מכילה התייחסות אופרטיבית לאופן שבו תפעל מח”ש אם הצעת החוק תעבור.

במח”ש חוששים מכך שהצעת החוק, שצפויה לקבל תמיכה רחבה בקואליציה, תפגע דרמטית במעמד היחידה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מלכות הרשעה מהרה תעקר ותשבר ותכלם במהרה הימינו אמן
    09/02/2023 14:08
    רבינוביץ
  1. אוסף של שרלטנים שלקחו את השלטון במרמה לידיהם החמדניות. אבל הכל צפוי והרשות נתונה והקדוש ברוך הוא ישלם לעושי רשעה