טרגדיה: שליחת חב”ד שזינקה למים להציל את בתה שטבעה – נפטרה

הרבנית העניא פדרמן ע"ה, שליחת חב"ד באיי הבתולה שבים הקריבי, נפטרה הערב - חודשיים וחצי לאחר שזינקה אל האוקינוס, כדי להציל את בתה בת הארבעה חודשים שטבעה • הותירה אחריה את בעלה הרב אשר ו-12 ילדים
יוסף גרינבוים
י"ח שבט התשפ"ג / 09.02.2023 00:26

טרגדיה בחב”ד: הרבנית העניא פדרמן ע”ה, שליחת חב”ד באיי הבתולה שבים הקריבי, נפטרה הערב (רביעי) בגיל 40.

הרבנית ע”ה נמשתה לפני חודשיים וחצי מימי האוקינוס ללא דופק, לאחר שזינקה אל המים כדי להציל את בתה שטרנא שרה ע”ה, תינוקת בת ארבעה חודשים, שהחליקה אל המים וטבעה. לאחר פעולות החייאה של כוחות הצלה מקומיים היא הועברה במצב קשה אך יציב לבית חולים.

התאונה התרחשה כאשר ההורים, הרב אשר והעניא פדרמן, טיילו עם כמה מילדיהם במזח שליד האוקיינוס באי סנט תומאס, והתינוקת החליקה למים.

האימא זינקה מיד למים בניסיון להציל אותה, אלא שהאם נתקעה מתחת למים וטבעה גם היא. אנשים ששהו על המרינה סייעו לחלץ אותה והזעיקו את כוחות ההצלה.

היא פונתה לבית חולים במיאמי, כשהיא מורדמת ומונשמת.

מאז אלפי מצוות נעשו לזכותה ונאמרו תפילות לרפואתה, אולם למרבה הצער, היום היא נפטרה במרכז רפואי בלייקווד שבניו ג’רזי, בו אושפזה. 

השליחה, בתו של הרב ישראל שמוטיקין, שליח חב”ד הראשי במדינת ויסקונסין, שימשה כשלוחה מסורה לצד בעלה. יחד ניהלו בני הזוג בית חב”ד מצליח שהביא את אור היהדות לתושבי המקום ולאלפי התיירים היהודים הפוקדים את האי מדי שנה.

בנובמבר נפגעה הניה בתאונה נוראה שבה נפטר באורח טרגי ילדה הצעיר, התינוק שטרנה.

היא הותירה אחריה את בעלה הרב אשר, ו-12 ילדים, מלבד שטרנה שרה ע”ה: חיה מושקא, מנחם מנדל, יצחק לייב, לוי, שניאור זלמן, חנה, פייגל, זלדה רחל, יהודה, מאיר שלמה, נחמה רייזל ושיינא.

היא הותירה אחריה גם את הוריה רבי ישראל וברכה דבורה שמוטקין ממילווקי -, ואחים: זלמן שמוטקין – סטמפורד, סי.טי, שמעיה שמוטקין – דטרויט, מנדל שמוטקין – גלנדייל וויסקונסין, אלקנה שמוטקין – ברוקלין, פייגל טננבאום – גורני אלינוי, חני קליין – אילת, לוי שמוטקין – ניו יורק, יהודה שמוטקין – המילטון הייטס ניו יורק, שמואל שמוטקין – מיאמי פלורידה, ומאיר שמוטקין – אלאמדה קליפורניה.

הלוייתה תתקיים מחר. 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות