מרן הרב אדלשטיין: רעידת האדמה בטורקיה – נועדה בשבילנו החרדים

מרן הגרי"ג אדלשטיין נשא דברים בשיחתו השבועית על רעידת האדמה: "על איזה ציבור הפורענות משפיעה? אלו שאין להם יראת שמים ואין להם אמונה - מה זה משפיע עליהם? הרי אין להם יראת שמים בכלל, והם לא רואים בזה את ההשגחה. אלא המטרה זה בשבילנו" • המשא המלא
יוסף גרינבוים
י"ז שבט התשפ"ג / 08.02.2023 21:30

מרן ראש הישיבה הגרי”ג אדלשטיין נשא דברים בשיחתו השבועית – ועורר את הציבור להתחזק, בשל האסונות הקשים בטורקיה ובסוריה, כאשר אלפים מתו מרעידת האדמה.

ראש הישיבה ציטט את הפסוק “הכרתי גויים נשמו פינותם החברתי חוצותם אמרתי אך תיראי אותי תקחי מוסר” – ואמר: “הקדוש ברוך הוא עושה פורענות לגויים ומחריב את חוצותם בשביל שאנחנו נתעורר ונירא את השם וניקח מוסר מזה”.

מרן ראש הישיבה הוסיף ואמר, כי “אלו שאינם מאמינים בבורא עולם – אין זה מיועד בשבילם, כי הם לא מאמינים ולא שמים לב לזה. אך אנו, הבני תורה, מאמינים ויודעים כי זה נועד בשבילנו ובורא עולם עושה עמנו חסד ושולח לנו את הסימנים האלו כדי לעורר אותנו”.

הנה דבריו המלאים של מרן ראש הישיבה:

יש גמרא – אין פורענות באה לעולם אלא בשביל ישראל. כשיש בעולם פורענות, זה בשביל ישראל, ויש על זה פסוק, שנאמר: ‘הכרתי גויים נשמו פינותם החרבתי חוצותם, אמרתי אך תיראי אותי תקחי מוסר’. הכרתי גויים, נשמו פינותם, כל הפורענות בעולם זה בשביל ‘תיראי אותי תקחי מוסר’, להשפיע על עם ישראל, שיהיה יראת שמים ומוסר. תיראי אותי תקחי מוסר.

גם בימים האחרונים הייתה פורענות, כידוע, פורענות גדולה, פורענות איומה מאד, והכל בידי שמים, זה ‘באה לעולם בשביל ישראל’, להשפיע עלינו! ומה המטרה? תיראי אותי תקחי מוסר, שני דברים, יראת שמים, ומוסר זה הנהגה מוסרית, הנהגה על פי היראה. שני דברים. מן השמים נותנים סיבה ליראת שמים, יש מצוה את השם אלוקיך תירא, זה מצוה דאורייתא, מצוה, יראת שמים, את השם אלוקיך תירא, בתורה יש הרבה פסוקים על יראת שמים, למען תלמד ליראה, ויראו, יש הרבה פסוקים על יראת שמים, אבל זה לא מספיק, יש גם פורענות בעולם בשביל יראת שמים.

זאת אומרת, סימן, אם היה יראת שמים כמו שצריך מה הצורך בפורענות? יש יראת שמים! אלא זה סימן שחסר יראת שמים, כמה שיש – חסר עוד.

יש רבינו יונה שיש הרבה מדרגות, זה מהמעלות העליונות יראת שמים והרבה מדרגות יש, כמה שיש – זה לא מספיק, ומן השמים רוצים, נותנים לנו, מה שאנחנו חייבים להוסיף יראת שמים. אם אנחנו לא עושים את זה מעצמנו – מן השמים עושים חסד איתנו, לעורר אותנו, אתערותא דלעילא על יראת שמים.

ועל איזה ציבור מכלל ישראל הפורענות משפיעה? על איזה ציבור? אלו שאין להם יראת שמים ואין להם אמונה מה זה משפיע עליהם? הרי הם אין להם, אין להם יראת שמים בכלל, והם לא רואים בזה את ההשגחה. אלא המטרה זה בשבילנו, שאנחנו מאמינים בני מאמינים, ויש לנו יראת שמים, אבל זה לא מספיק, חייבים יותר, ואנחנו לא עושים את זה מעצמנו אז מן השמים נותנים לנו סייעתא דשמיא מיוחדת להוסיף יראת שמים”.

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שיבדוק בבני הבית מי תמך הפדופיל חיים ולדר
    09/02/2023 00:12
    הראבד אומר
  1. תמיכה בפדופילים זה חוסר ביראת שמיים
    פיגועים בבני ברק זה חדש

  2. אמר ולא פירט
    09/02/2023 14:00
    אלון
  3. האם אמר, תפסיקו לגנוב? לא, האם אמר תפסיקו לגזול? לא? להתפלל כל היום ולא לקיים את “ואהבת את חבירך כמוך” או “כבד את הגר”, לא יעזור. אם זה סימן משמיים, אז כדאי שתתחילו לחזור בתשובה (ואני מדבר על יראי השמיים כביכול)

  4. אולי בגלל שהציבור החרדי וגם מבית הרב יצא מכתב תמך בפדופיל הסופר
    09/02/2023 16:03
    ראש ישיבה
  5. בעוד ילדות בנות 14 צורחות בבית ממה שעשה להם ההנהגה החרדית תמכה בו הפוך מהתורה כי כמוהו כרוצח
    זה אכן מעיד על חוסר ירש מהותי והשקפתי

  6. לחזור בתשובה
    09/02/2023 17:32
    !!!!
  7. סימנים יש,למי שמתרחק מהדרך כי האמונה שלו רופפת…