חיים ביטון: “40% מילדי כיתות א’ – חרדים, תתחילו לפחד יותר”

השר חיים ביטון מש"ס נאם בכנס השנתי של מנהלי אגפי חינוך: "ההסתכלות שחשבה שאפשר לדכא את המגזר החרדי, שאפשר להוריד ולדאוג לפחות ילודה - השנים האלו עברו" • מנהלי אגפים התרתחו: "איך אתה אומר דברים כאלה? נתנו מענה לכולם" • חלק מהם יצאו מהאולם בהפגנתיות
חרדים 10
י"ז שבט התשפ"ג / 08.02.2023 21:10

במהלך הכנס השנתי של מנהלי אגפי חינוך שהתקיים היום (רביעי), נאם השר במשרד החינוך, חיים ביטון מש”ס, על שינויים שהוא מעוניין להעביר בתקציב החינוך – ו’הקפיץ’ חלק מהמנהלים, שאף נטשו את האולם במחאה.

בכנס השנתי, בו נכחו 450 מנהלים מכל רחבי הארץ, נשאו דברים שר החינוך יואב קיש והשר במשרד החינוך חיים ביטון.

במהלך נאומו, התייחס השר ביטון לשיטת החינוך שהייתה קיימת עד היום – וליחס כלפי החינוך החרדי. לדבריו, בעבר ניסו לפגוע בחינוך החרדי, אולם היום, כשהוא עובד יחד עם השר קיש – המטרה שלהם היא לחבר בין הקצוות.

השר אמר: “באנו לחנך את הדור הבא של מדינת ישראל, ואני אומר זאת כאן ועומד כאן כחרדי גאה מאוד. אני מודע, מעודכן במספרים ויודע שכ-40% מכיתות א’ הם ילדים חרדים. אם לא ידעתם זאת, ולא פחדתם מספיק, תפחדו יותר”.
השר ביטון הוסיף: “למה אני אומר את זה? כי אני אומר לכם בצורה חד משמעית – ההתנהלות כלפי המגזר החרדי וההסתכלות שהייתה עליו במשך עשרות השנים אחרונות, במיוחד בעשור האחרון, מצביעה על כך שהייתה פה איזושהי מגמה שחשבה שאת המפלצת רבת הראשים הזאת שנקראת ‘מגזר חרדי’ אפשר לדכא, אפשר להוריד ולדאוג שיהיה פחות ילודה”.

לדבריו, “ההסתכלות שחשבה שאפשר לדכא את החרדים – ברוך השם הסתיימה, השנים האלו עברו. אנשים הבינו שהציבור החרדי גדל ובמקום להרוג אותו אפשר לחבק אותו”.

חלק ממנהלי האגפי החינוך שנכחו בכנס מחו על דבריו.

“איך אתה אומר דברים כאלה”, צעק לו אחד, “נתנו מענה לכל ילדי ישראל”, אמר אחר.

בין הנוכחים היו מי שניסו להרגיע את הרוחות ולהתערב ,אך אחרים עזבו את האולם במחאה – ולא הסכימו לחזור עד לסיום נאומו של ביטון.

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אלו שיצאו הם אלו שמשתתפים בהפגנות במוצאי שבתות
    08/02/2023 21:19
    בעילום שם
  1. והם היו קומץ מהמשתתפים

  2. המנהלים רתחו
    08/02/2023 21:47
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. מיותר ומתגרה

  4. זה לא מה שהוא אמ
    09/02/2023 08:36
    תדייקו
  5. הוא אמר לחילונים לפחד. תקראו באתרים אחרים טת אמת הפחד והשנאה הטהורה שהוא עורר.הושא השיחה המרכזי של החילונים החזקים היום הוא איך לא לשלם מיסים כדי שלא תקבלו שקל מהמדינה.

  6. ביטון צודק. צריך לירוק לבגץ ולסמןל
    09/02/2023 12:07
    שיפגעו ויחנקו
  7. אמן