מסמך האזהרה לסמוטריץ’: ביטול מס ה’מתוקה’? החרדים יחלו יותר

אחרי שאריה דרעי התחייב השבוע לבטל את המס באופן גורף: במשרד הבריאות הציעו לשרי הבריאות והאוצר לבטל את המס על משקאות הדיאט בלבד • שיעורי הסוכרת במגזר החרדי גבוהים פי 1.5 • ש"ס הבאיחה השבוע: "נבחנות יוזמות הסברה כדי להעלות את המודעות לנושא הבריאותי"
חרדים 10
י"ז שבט התשפ"ג / 08.02.2023 20:46

בכירים במשרד הבריאות שיגרו אזהרה לשרי הבריאות והאוצר, ולפיה ביטול המס על השתייה יחריף את התחלואה במגזר החרדי.

לפי דיווח הערב (רביעי) של מיכאל שמש ב’כאן חדשות’, במשרד ממליצים לבטל את המס על משקאות הדיאט בלבד.

משרד הבריאות ציין, כי שיעורי הסוכרת במגזר החרדי גבוהים פי 1.5.

הדברים מגיעים לאחר שיו”ר ש”ס אריה דרעי הודיע השבוע כי המס על השתייה המתוקה יבוטל באופן גורף.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ כבר פרסם את הצו לביטול המס על כל המשקאות המתוקים, אחת מהבטחות הדגל של המפלגות החרדיות במערכת הבחירות האחרונה.

אולם שלשום דיווח מיכאל שמש כי בעקבות פנייה של ‘פורום נשות ש”ס’, יו”ר המפלגה אריה דרעי, שקל לבקש להשאיר את המס על משקאות מתוקים. לפי הדיווח, המס על הדיאט כן יוסר.

לטענת פעילות ש”ס שפנו לדרעי, המס על משקאות מתוקים מועיל לבריאות ויש צורך בהורדת המס רק על משקאות הדיאט.

בישראל ביתנו מיהרו לחגוג. היו”ר ליברמן צייץ: “לאט לאט האסימון נופל…”

אלא שבעקבות הדיווח פרצה סערה ברשתות החברתיות – ובש”ס נבהלו ומיהרו לפרסם הבהרה נחרצת: “את כל מסי ליברמן המרושעים אנחנו מבטלים – ללא כל פקפוק. כך עשינו בביטול מס חד פעמי וכך עושים כעת בשתיה המתוקה כששר האוצר כבר פרסם את ההערות לציבור לפני ביטול המס. אלו מיסים שהוטלו בזדון לפגוע בציבור החרדי ואין כל כוונה להשאיר אותם.

“לצד זאת, נבחנות יוזמות הסברה כדי להעלות את המודעות לנושא הבריאותי בשתיה המתוקה”.

המס על השתייה המתוקה הוטל לפני כשנה.

בדברי ההסבר לצו נכתב כי השמנת יתר נובעת מהרגלי תזונה בעייתיים, בהם צריכה מוגברת של סוכר, ממתיקים ורכיבים מזיקים אחרים. צוין כי על פי מחקרים שונים רבים מהילדים בישראל שותים משקאות מתוקים וממותקים מדי יום ונתון זה מציב את ישראל גבוה בעולם בצריכת סוכר.

עוד צוין כי נתוני משרד הבריאות מצביעים על משקאות מתוקים כמקור ל-30%-40% מצריכת הסוכר המוסף – שאינו מצוי במזון באופן טבעי. כן נכתב בדברי ההסבר כי בשל נזקים אלו, בחרו בשנים האחרונות מדינות רבות, ביניהן פינלנד, בריטניה, מקסיקו, הונגריה וצרפת להתמודד עם תופעת ההשמנה באמצעות מיסוי מזונות מזיקים ובפרט משקאות מתוקים.

הדפס כתבה

6 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לא מבין את ההגיון
    08/02/2023 22:07
    אברהם
  1. עד היום אני לא מבין למה אי אפשר להוריד את המס למשקאות עם תחליפי סוכר.
    ולהשאיר על ממותקי סוכר בלבד

  2. אין עוד מלבדו
    09/02/2023 07:17
    ליסי
  3. אל תקשיב לאף אחד הם רוצים להרוויח על חשבון הציבור למה הם אומרים רק חרדים למה חילונים לא שותים שתייה מתוקה בבקשה תוריד את המס של השתייה הבעייה שגם המשקאות הבריאים עולה יקר כולה מים וקצת טעם של פרי אתה מבין בבקשה לא להקשיב לשמאלנים תמשלו הבטחתם תקיים אחרת יש בורא לעולם אסור לשקר לעם

  4. אין עוד מלבדו
    09/02/2023 07:19
    ליסי
  5. עוד משהו השקרנים אומרים שיש הרבה חולי סוכרת אז הם שקרנים כי מה שמייצר סוכר בגוף זה מלח ולא סוכר ויש עובדה כל מי שאני מכירה שיש להם סוכר הם אלה שאהבו הרבה מלח ולא מתוק

  6. אין עוד מלבדו
    09/02/2023 07:23
    ליסי
  7. סמוטריץ הבטחת תקיים אל תקשיב להם לא להוריד מס על שתייה הרי הם מרויחים מלא כסף ולא רק חרדים שותים שתייה גם חילונים ועוד משהו סוכר בגוף נוצר ממלח ולא ממתוק והרבה אנשים שאני מכירה מקרובים שלי חולי סוכרת רק בגלל שהם אכלו הרבה מלח ולא ממתוק

  8. אין עוד מלבדו
    09/02/2023 11:26
    ליסי
  9. אתה שם לב שעוד פעם הם נגד חרדים אל תקשיב לאף אחד

  10. שקל
    09/02/2023 17:23
    שלמה
  11. מי אמר שהחרדים יחלו יותר בדקתם והחילונים ממש שומרים מסוכר אלא לחילונים לא אכפת להם לשלם עבור בקבוק קולה 10 שקל בעוד בכל הארץ המחיר היה 6.5 שקל בתא בקבוק קולה עלה 10 שקל בסופר רגיל תסתובבו בתא דיזניגוב וכו תיבדקו מה אוכלים החילונים לרוב לא אוכל דיאטה אז יפסקו להלין