יש מילים טובות: כך המיזם של מתן כהנא איחד את חברי הכנסת • צפו

לבקשת המש]ה, ח"כ מתן כהנא כינס ח"כים מהקואליציה והאופוזיציה לשיח של אחדות ולתפילה לרפואת קצין הצנחנים נדב חיים בן אירית חיה • כל ח״כ אמר בתורו מילה טובה על ח״כ מהצד השני של המפה הפוליטית • מה הם אמרו?
אריה ריבקינד
י"ז שבט התשפ"ג / 08.02.2023 20:32

הכי קרוב ל”וגר זאב עם כבש”: ח”כ מתן כהנא מהמחנה הממלכתי השיק היום (רביעי) בכנסת יוזמה מבורכת של אחדות.

הוא כינס חברי כנסת מהקואליציה והאופוזיציה לשיח של אחדות ולתפילה לרפואת קצין הצנחנים נדב חיים בן אירית חיה, שנפצע באורח קשה בפיגוע הירי בעיר דוד בירושלים, תוך שהוא מנטרל את המחבל בגבורה.

“בביקורים שלי אצל המשפחה ב’שערי צדק'”, סיפר כהנא, “התבקשתי על ידי נציג המשפחה לקיים בכנסת מפגש שיבטא את אחדות עם ישראל דווקא בתקופה כל כך מקוטבת”.

במפגש האחדות השתתפו כ-40 חברי כנסת, כאשר לפי המיזם שכל אחד ימצא חבר מצד השני ויגיד עליו מחמאה כלשהי. ואכן, לאחר אמירת תהילים להחלמתו של נדב, כל ח״כ אמר בתורו מילה טובה על ח״כ מהצד השני של המפה הפוליטית.

“כך למשל גדי איזנקוט דיבר על אורית סטרוק, אלעזר שטרן דיבר על בן גביר, יפעת שאשא ביטון על אוריאל בוסו, אורית סטרוק על רם בן ברק, יוסי טייב על פנינה תמנו שטה, יצחק וסרלאוף על גדי איזנקוט ועליי”, סיפר כהנא. “הלוואי ונדע עוד הרבה רגעים מאחדים שכאלה בכנסת ישראל ובעם ישראל. בעזרת ה׳ תתגשם תפילתו של יבגני סובה ונזכה לארח את נדב לאחר החלמתו המלאה כאן בכנסת”.

ומה הם אמרו?

חבר הכנסת גדי איזנקוט מהמחנה הממלכתי פרגן לשרה אורית סטרוק וסיפר על ההיכרות איתה בשנות ה-2000 בזמן האינתיפאדה: “נפגשנו לא מעט פעמים, תמיד ראיתי אהבה גדולה לארץ, אהבה גדולה למפקדי צה”ל ולחיילים. האירועים האלה והאירוע שלשמו התכנסו, אולי זה תזכורת למחבר והמאחד ולחובה שלנו לראות את השבעים, שמונים ותשעים אחוז שמאחד את כולנו”.

חבר הכנסת משה סולומון מהציונות הדתית בחר בשר לשעבר עודד פורר מישראל ביתנו: “את עודד אני מכיר הרבה זמן, עוד מעיסוקיו הקודמים לטובת הקהילה האתיופית. גם כשהוא מתווכח, יש לו יכולת להקשיב לאורך זמן. זה ללמוד ממך, להעמיק ולהסתכל על דברים מתוך אכפתיות”.

יפעת שאשא ביטון בירכה על המיזם ובחרה לפרגן לח”כ אוריאל בוסו ויעקב מרגי מש”ס: “הם מזכירים אחד את השני בנועם שלהם ובשקט ובאהבת האדם. תענוג תמיד להיות במקום שהם מובילים – כן ירבו חברי כנסת שבאמת נעימים ומשרים אווירה מאוד טובה במקום שהם נמצאים בו”.

השר יצחק  וסרלאוף בחר לפרגן לחבר הכנסת מתן כהנא: “היכולת שלנו לקיים שיח שהוא ענייני, אתה יודע לא להוריד את זה לפסים אישיים, אתה יודע לעצור בדיוק בקו הזה”.

הוא  גם בח”כ גדי איזנקוט: “מעולם לא החלפתי איתו מילה, אני חייב לומר לך שאני מתרשם ממך כמקצוען שבא לעבוד וגם כשאתה מעביר ביקורת, זה ביישוב הדעת ונעים לי לשמוע אותך”.

ח”כ לימור סון הר מלך סיפרה על ההיכרות שלה עם ח”כ דבי שטרן מיש עתיד: “באמת איכפת לך מעם ישראל ומהארץ הזאת”.

ח”כ מירב כהן בחרה לפרגן למשה סולומון על נאום הבכורה שלו שריגש אותה, וכן לח”כ שלום דנינו מהליכוד על שהגיע לדיון של קהילת הלהט”ב. “בא גם כשזה לא נוח, באומץ. בועז ביסמוט הוא חבר חדש, אחרי שהמצלמות כבות, אנחנו צוחקים וחברים ואפילו הגענו לארץ נהדרת”.

ח”כ דבי שטרן מיש עתיד שיתפה שהיא לוקחת על עצמה להדליק נר בכל יום שישי לרפואת הקצין ובחרה לפרגן ליעקב מרגי מש”ס.

ח”כ מירב בן ארי בחרה בבועז ביסמוט: “אני גיליתי בן אדם נשמה, מת על הילדים שלו”.

וגם אלמוג כהן מעוצמה יהודית שיבח את מתן  כהנא.

צפו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות