פוטין אחראי להפלת המטוס המלזי באוקראינה? זה מה שגילו חוקרים

על פי הדיווח ב-BBC, צוות החקירה הבינלאומי מצא עדויות חזקות לכך שנשיא רוסיה היה מעורב בדרך עקיפה בהתרסקות שהובילה למותם של כ-300 הנוסעים בשנת 2014 מעל שמי אוקראינה • החקירה תוקפא לאחר שכל הכיוונים מוצו
חרדים 10
י"ז שבט התשפ"ג / 08.02.2023 17:32

תעלומת המטוס המלזי: ברשת BBC דיווח היום (רביעי) כי צוות החקירה הבינלאומי גילה כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אישר באופן אישי לספק את הטיל שהביא להפלת המטוס המלזי מעל שמי אוקראינה ב-2014 – לבדלנים הפרו-רוסים במזרח אוקראינה.

לטענת התובעים, ישנן עדויות חזקות לטענה, אך עם זאת נטען שפוטין רק סיפק את הטיל אבל לא היה מעורב באופן ישיר בהוראה להפלת המטוס.

טיסה MH17 של חברת מלזיה איירליינס עשתה את דרכה מאמסטרדם לקואלה לומפור ב-17 ביולי 2014, ויורטה כשהיתה בשמי מזרח אוקראינה. רוסיה מכחישה כל מעורבות בהפלת המטוס, שעל סיפונו היו כמעט 300 נוסעים ואנשי צוות.

התביעה בהולנד הודיעה על השעיית החקירה, לאחר שמוצו כלל הכיוונים.

ראש ממשלת הולנד, מארק רוטה, אמר כי הוא מאוכזב מכך שאין בידי החוקרים מספיק חומר על מנת לפתוח בהליכי תביעה נוספים בתיק, והבטיח כי מדינתו תמשיך לפעול על מנת שרוסיה תתן את הדין על התקרית.

באיחוד האירופי האשימו את רוסיה כבר בשנת 2018 בשיגור הטיל שהוביל להפלת המטוס, ודחקו בה לקבל אחריות על המעשה. אולם בקרמלין הדפו את ההאשמות, בטענה כי רוסיה לא הייתה שותפה מלאה בחקירה, ולכן היא אינה יכולה לסמוך על הממצאים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות