צה”ל נגד הסרבנים: “הטיפול המשמעתי יהיה חד וברור”

דובר צה"ל התייחס לסערת המכתב של חיילי יחידת 8200 והבהיר: אין מקום לסרבנות בצבא • "היה כאן ניצול השירות הצבאי להבעת עמדה פוליטית" • "רק עשרה מתוך 43 החותמים על המכתב שייכים באמת למעגל העשייה והשאר הם חיילים המשרתים במעטפת" • יוצאי היחידה שמתנגדים למכתב הסרבנות אספו עד כה יותר מ-220 חתימות
יוני גרין
י"ט אלול התשע"ד / 14.09.2014 10:58

סערת מכתב הסרבנים של יחידה 8200 ממשיכה גם הבוקר: בעקבות המכתב, עליו חתמו 43 משרתי מילואים ביחידה, שהביעו כוונה לסרב להתייצב, הוחלט בצה”ל לטפל משמעתית בחיילים שחתומים על המכתב, לאחר שהטיחו טענות קשות בדבר השירות, ושלחו מכתב לראש הממשלה, ראש אגף המודיעין, הרמטכ”ל ועוד.

דובר צה”ל מוטי אלמוז מתייחס הבוקר (ראשון) לפרשת הסרבנות של חיילי המודיעין שכתבו כי הם “מסרבים להמשיך ולהיות כלי להעמקת השלטון הצבאי בשטחים הכבושים” – וכתב: “אין מקום לסרבנות בצה״ל. יש מחלוקות ויש עמדות פוליטיות. חגיגה של דמוקרטיה. אנחנו בצה״ל, מהווים מכנה משותף, אולי הרחב ביותר בחברה הישראלית, ומקפידים שבעתיים על הבעת עמדות פוליטיות בפורומים שלא נועדו לשם כך”.

“אז מה היה כאן בעיניי?”, כותב דובר צה”ל, “ניצול השירות הצבאי להבעת עמדה פוליטית. ואנחנו בצה״ל, עד למפקדו העליון, רואים זאת בחומרה והטיפול המשמעתי יהיה חד וברור.

“אז בשעות אלו מסיימים ביחידה את התחקיר על מסקנותיו ואולי חשוב להזכיר באותה נשימה, שרק עשרה מתוך 43 החותמים על המכתב שייכים באמת למעגל העשייה והשאר הם חיילים המשרתים במעטפת. שבוע טוב ליחידה 8200, אם רק יכולתי לספר פירור מעשייתכם לא הייתי נדרש לשום טיעון שיבהיר עד כמה חמורים הדברים”, דברי דובר צה”ל.

מאז הפרסום בימים האחרונים, המכתב הפך לשיחת היום ביחידה, וגם עורר תגובת נגד: יוצאי היחידה שמתנגדים למכתב הסרבנות אספו עד כה יותר מ-220 חתימות למכתב נגדי, ולדבריהם, שטף האנשים המעוניינים לחתום על מכתב זה בלתי פוסק.

מצד שני, 43 החותמים על המכתב המקורי מתעקשים, למרות הביקורת הקשה, כי הצעד שנקטו לא היה מוגזם.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות