בן גביר סיפר על פגישתו הראשונה והמפתיעה עם ראש אגף החקירות

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר השתתף בכנס השנתי של אגף החקירות והמודיעין של משטרת ישראל • "לפני 18 שנה מחיתי נגד הגירוש מגוף קטיף, עיכבו אותי ויגאל הורה לשחרר אותי באופן מיידי''
אריה ריבקינד
ט"ז שבט התשפ"ג / 07.02.2023 13:32

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר השתתף הבוקר (שלישי) בכנס השנתי של אגף החקירות והמודיעין של משטרת ישראל.

השר סיפר על ההיכרות הראשונית שלו עם ראש אגף החקירות ניצב יגאל בן שלום:

“את המפגש הראשון שלי ולמעשה היחיד עד לפני חודש עם יגאל בן שלום, אני זוכר. היה זה לפני 18 שנה, ב-2005, כשמחיתי נגד הגירוש מגוש קטיף. עיכבו אותי לחקירה בגין הפגנה ומחאה והביאו אותי בפני יגאל. יגאל עיין בחומר החקירה והורה לשחרר אותי באופן מיידי – ואמרתי בלב שלי: טוב שיש קצין חקירות כזה, שיודע לעשות הפרדה בין חופש ביטוי ל’חופש שיסוי’, בין זכות הפגנה לגיטימית לבין הסתה, בין טוב לרע, בין אור לחושך.

אבל דבר נוסף למדתי באותה תקופה על יגאל ועל משטרת ישראל: כשרוצים, יכולים! כשמסמנים את המטרה, משיגים אותה! כי אין מחסום לכיסופים ולחלומות שלנו ואין גבול ליכולת האנושית שלכם.

החוקר, איש המודיעין והסייבר, איש המז”פ ולמעשה המשטרה כולה, בתוך עמה יושבת! ומקיימת את מדיניות ממשלת ישראל!

השוטרים שלנו חייבים לחיות בתוך המדינה המיוחדת שלנו, להלך ברחובה של עיר, לדבר את השפה ולחוש את האנשים. הרגליים חייבות להיות נטועות בארץ ולהבין את המציאות שבה נשים חוששות להסתובב בבאר שבע, סבא ברהט מבקש את עזרתנו –  בא אלי ואומר לי: ‘יש לי בנות ונכדות בעיר רהט, איך יכול להיות שכל הזמן יורים ויורים ויורים ללא הפסקה?’

חקלאי מהגולן מדווח על פרוטקשן מחבורה שמגיעה מטובא זנגריה ואין יום שאני לא פותח את המכשיר שלי ומדווח על עוד אירוע רצח, על עוד פשע, על אירוע רודף אירוע וצריך לומר שיותר מחמישים אחוז מהפשעים הללו מגיעים מתוך המגזר הערבי.

יש רבים במגזר שרוצים לחיות בשקט, בשלווה ובביטחון, אבל יש גם מחררי ריב ומלחמה. המציאות בישראל הופכת קשה מרגע לרגע ואסור לטאטא מתחת לשולחן.

חייבים להילחם מלחמת חורמה, חייבים להוריד את רף האלימות במגזר, חייבים לחתור למגע מול משפחות הפשע וחייבים לאפשר לתושבי באר שבע, כמו תושבי לוד, כמו תושבי אום אל פחם, כמו תושבי טובא זנגריה, כמו תושבי עכו, להלך ברחובה של עיר בצורה בטוחה.

גירוש גוש קטיף שהוא מאוד כואב וטראומתי אצל חלק גדול מעם ישראל, מוכיח שהמשטרה יכולה.

נכון, צריך לחזק את השוטרים ולהגדיל שכר, ובעיניי זה לא נתפס ששוטר מצטרף למשטרה ב-6,500 או 7,200 שקלים ש”ח נטו ועובד ביום ובלילה בשבתות וחגים, בעיניי זה לא נתפס משכורת כזו. נכון, חייבים להביא עוד תקנים ועוד כוח אדם וגם להפריד בין המשטרה הקלאסית שעושה עבודה כל כך חשובה, למשמר לאומי שחייב גם הוא לעשות את העבודה הכל כך חשובה לטיפול במשפחות הפשע והפשיעה הלאומנית. כל אלה זה האיראן שלי, זה על הכתפיים שלי, במשמרת שלי.

אבל גם מכם חוקרים יקרים, אנשי סייבר ומז”פ, אני מבקש שתבינו את האיראן שלכם, שנטועה עמוק ברחובות וחייבים לעלות עוד רמה מהרמה הגבוהה שיש בכם כאן ולעלות עוד רמה מהמסירות וההקרבה שיש כאן, כי כולנו רוצים לגדל כאן ילדים שיוכלו להסתובב ברחוב בלי לפחד כלל.

אתם שוטרים משכילים, כאמור, עם מסירות נפש רבה וזה המקום לומר לכל אחד ואחת מכם, תודה! תודה על המסירות, תודה על ההקרבה, תודה על שעות לא שעות וימים לא ימים, שמזעיקים אתכם למעבדה או לחדר החקירות כדי לפצח עוד פשע, שאתם עוזבים את הבית והמשפחה שלכם, את הנשים שלכם, את הגברים שלכם, תודה לבני הזוג שמאפשרים לכם לעשות את זה.

אבל אחרי התודות, יש עוד אתגרים עצומים בפנינו. בגירוש גוש קטיף המערכת הבינה שיש אתגר וחייבים להתכתב איתו והיום בשנת 2023 יש לנו אתגר וחייבים להתכתב איתו. אתגר של רחובות מוצפים בכלי נשק, אתגר של מודיעין שחייבים לספק במאות ואפילו אלפי נקודות בו זמנית, שנוכל להיכנס ולתפוס את הנשקים הללו של משפחות פשע שרוצחות אחת את השניה וחלילה גם ילדה בת 3 שעוברת ברחוב יכולה להיפגע.

אתגר של זיהוי סייבר, פשיעה ברשת, של טרור טיקטוק, של הסתה ברשת, אתגר שאנחנו צריכים להביא מידע מודיעיני מדויק, אתגר לתפוס את מי שלוקח פוטקשן ומי שממרר את החיים של התושבים בערים המעורבות בפרט ושל כל תושבי מדינת ישראל.

המדיניות של הממשלה, כמו גם של כל בר דעת שמבין את המציאות, מחייבת התמודדות עם האתגרים הללו ואני מצפה שהכנס כאן לא יעסוק רק במה שהיה, אלא גם במה שיהיה וכדי שיהיה טוב, אנחנו חייבים אתכם מגויסים למשימה ופועלים בתחושת שליחות למען ילדי כיתה א’ שלנו – דנה מכפר סבא, רועי מגדרה, עמיחי מלוד, מוחמד מטובא זנגריה, איתיאל מבית אל, אלון מירושלים, סמי מדליית אל כרמל ועדי ושירה מתל אביב. אנחנו יכולים ליצור עבורם מדינה חזקה ובטוחה יותר. זה תלוי בנו ובוודאי גם למעלה בקדוש ברוך הוא. חזק ונתחזק, המשיכו בשליחות החשובה שלכם ורק תגבירו אותה, כי כולנו חפצי חיים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות