דאעש: ערפנו את ראשו של אדם שלישי – פעיל בריטי

אחרי העיתונאים האמריקנים, פולי וסטולוף, ארגון הטרור דאעש פרסם סרטון בו נראית הוצאה להורג של שבוי בריטי - דיוויד היינס, שהוחזק בשבי מאז מרץ 2013 • איימו להוציא להורג שבוי נוסף, בשל הצטרפות בריטניה למלחמה • ראש ממשלת בריטניה: "רשע טהור, נצוד הרוצחים"
נחמן וייס
י"ט אלול התשע"ד / 14.09.2014 02:22

הטירוף נמשך: ארגון הטרור דאעש, מפרסם היום סרטון נוסף, בו נראית עריפת ראשו של פעיל הומניטרי בריטי בשם דיוויד היינס.

אחרי, שני העיתונאים האמריקאים, ג’יימס פולי והיהודי הישראלי-אמריקני סטיבן סוטלוף, מפרסם דאעש סרטון חדש, בו נראית הוצאה להורג של אדם שלישי, האזרח הבריטי דיוויד היינס.

כמו בסרטונים הקודמים, השבויים תוקפים את מדינתם ואת המערב על מלחמתם ב’מדינה האיסלאמית’ – דאעש: “שמי הוא דיוויד קוות’ורן היינס” , אומר השבוי,  “אני רוצה להגיד שאני תולה בך, דיוויד קמרון, את האחריות המלאה להוצאתי להורג. אתה נכנסת באופן מודע לברית עם ארצות הברית נגד ‘המדינה האיסלאמית’, כפי שעשה גם קודמך לתפקיד, טוני בלייר, בהמשך למגמה בקרב ראשי הממשלה הבריטים, שאינם יכולים למצוא את האומץ לסרב לאמריקנים. למרבה הצער, אנחנו, בני העם הבריטי, בסוף נשלם את המחיר על ההחלטות האנוכיות של הפרלמנט שלנו”.

לאחר מכן הטרוריסט מדאעש, פונה לקמרון וטוען כי החלטתו להצטרף לארה”ב במלחמה נגד דאע”ש תוביל להרג של בריטים נוספים.

בסוף הסרטון מוצג שבוי בריטי נוסף בשם אלן הנינג, והטרוריסט מאיים שיוציאו גם אותו להורג, אם בריטניה תמשיך להלחם בדאעש.

היינס, בן 44, אב לשניים מהעיר פרת’ שבסקוטלנד, נחטף במרץ 2013 סמוך למחנה פליטים בצפון סוריה, בעת עבודתו עבור הסוכנות הצרפתית ACTED. הסוכנות מסייעת בין היתר לפליטים סורים שנעקרו מבתיהם עקב מלחמת האזרחים בסוריה.

היינס, שעבד בסוכנות ב-15 השנים האחרונות, סייע במסגרת עבודתו לנפגעים במלחמות במדינות הבלקן, באפריקה ובמזרח התיכון. לפני כשבועיים, בסרטון שתיעד את רציחתו של סטולוף, איימו בדאעש כי יערפו את ראשו של היינס, ומאז נעשו מאמצים על ידי הבריטים לשחררו, אך ללא הועיל.

הרצח זעזוע שוב את הבית הלבן ואת דאונינג 10 למראה הזוועות. מנהיגי ארה”ב ובריטניה פרסמו הודעות גינוי חריפות להוצאה להורג של האזרח הבריטי.

“זהו רצח נתעב ודוחה של עובד סיוע חף מפשע. זהו אקט של רשע טהור. ליבי יוצא למשפחתו של דיוויד שהראתה אומץ אדיר במהלך כל הפרשה הזאת”, אמר ראש ממשלת בריטניה דיוויד קמרון הלילה. “נעשה כל שביכולתנו עדי למצוא את הרוצחים ולהעמיד אותם לדין, ייקח כמה זמן שייקח”, הוסיף.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות