רבה הראשי של איראן לנשיא ראיסי: “יש לנו ערכים משותפים” • צפו

נשיא איראן איברהים ראיסי, נפגש עם מנהיגי הדתות באיראן - כולל ראשי הקהילות היהודיות ובראשם הרב הראשי, הרב יהודה גראמי • ראיסי בכינוס: "החזון של האומה היא, שכל השבטים והדתות האיראניות ימלאו בה תפקיד" • תקף את ישראל: "אין להם שום קשר לדת היהודית"
נתן פרל
ט"ז שבט התשפ"ג / 06.02.2023 23:57

רבה הראשי של איראן, הרב יהודה גראמי, נפגש היום (שני) עם נשיא איראן איברהים ראיסי במפגש של מנהיגי הדתות ברפובליקה האיסלאמית.

הרב הראשי עמד בראש משלחת שכללה את ראשי הקהילות היהודיות באיראן. הפגישה התמקדה מהמהפכה האסלאמית והישגיה לכל הדתות.

רבה הראשי של איראן נאם בפני הנוכחים והדגיש, את “הערכים המשותפים בין דתות מונותאיסטיות, ובפרט דתות אברהמיות כמו אמונה באל אחד, נבואה, עולם הבא, משיח וגאולה”.

הנשיא אמר בפגישה: “המהפכה האסלאמית של איראן שואפת לבנות חברה שבו אנשים מאמינים באלוהים והם חופשיים מדיכוי ומשחיתות והרס, לטפח חברה עם רוחניות, אתיקה ורציונליות המבוססת על חשיבה”.

הנשיא הצהיר: “ההצלחות והצעדים הגדולים שעשתה האומה האיראנית בתחומים שונים לאחר ניצחון המהפכה האסלאמית שייכים גם ‘לאומה הגדולה של איראן’. ההגנה הקדושה היא אחד הביטויים היפים והמפוארים של האיראנים. החזון של האומה היא, שכל השבטים והדתות האיראניות ימלאו בה תפקיד, יש להם חלק בכבוד הזה”.

הנשיא התייחס להפגנות נגד המשטר: “כיום, אויבי המהפכה האסלאמית מבקשים ליצור חוסר תקווה וייאוש בחברה האיראנית, כדי שהאומה תעצור את איראן מלנוע, לייצר, לנסות לקדם מדע וטכנולוגיה, יצירתיות, ללמוד מדעים ועסקים”.

הנשיא התייחס ליהודים, ואמר: “כל המאמינים בדתות אברהם, עם האמונה בהבטחת האל, להציל את האדם ולממש את הצדק ולהילחם בדיכוי היא אמונה נפוצה בכל הדתות, כולל דת אברהם”.

הנשיא התייחס לישראל: “אלה המדכאים את האנשים המדוכאים בפלסטין בשם היהודים, אין להם שום קשר לדת היהודית ולחסידיו של הנביא משה כיום, למי שמדכא אנשים בכל חלק של העולם בשם הנצרות אין שום קשר לנצרות, כי כל הנביאים שנאו דיכוי”.

כזכור, במהלך המחאות נגד המשטר הרצחני של איראן, נעצרו כמה מאנשי הקהילה היהודית ששהו באזור ההפגנות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות