נשות ש”ס ביקשו שמס ‘המתוקה’ יישאר, דרעי התלבט וליברמן חגג

דרעי שקל להשאיר את המס על המשקאות הממותקים, לאחר ש'פורום נשות ש"ס' הסבירו: המס על משקאות מתוקים מועיל לבריאות • אחרי סערה ברשתות החברתיות, ש"ס הבהירה: "את כל מסי ליברמן המרושעים מבטלים - ללא כל פקפוק" • אבל ליברמן כבר חוגג: "לאט לאט האסימון נופל"
אריה ריבקינד
ט"ו שבט התשפ"ג / 06.02.2023 21:30

אז ליברמן צדק? שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ כבר פרסם את הצו לביטול המס על כל המשקאות המתוקים, אחת מהבטחות הדגל של המפלגות החרדיות במערכת הבחירות האחרונה.

אלא שלפי דיווח של מיכאל שמש הערב (שני) ב’כאן חדשות’, בעקבות פנייה של ‘פורום נשות ש”ס’, יו”ר המפלגה אריה דרעי,  לשעבר שר הבריאות ועדיין האיש ה’בוס’ במשרד, צפוי לבקש להשאיר את המס על משקאות מתוקים. לפי הדיווח, המס על הדיאט כן יוסר.

לטענת פעילות ש”ס שפנו לדרעי, המס על משקאות מתוקים מועיל לבריאות ויש צורך בהורדת המס רק על משקאות הדיאט.

כדי לוותר על הורדת המס, דרעי היה צריך לבקש מסמוטריץ’ ומהשותפים האחרים בממשלה להסכים לשינוי ברגע האחרון.

בישראל ביתנו מיהרו לחגוג. היו”ר ליברמן צייץ: “לאט לאט האסימון נופל…”

ח”כ יוליה מלינובסקי הגיבה: “כמה פאתטי. ממשלה פאתטית שלא רואה שום דבר חוץ מהאינטרסים האישיים שלה, לא בריאות, לא איכות סביבה, לא ביטחון כלום. מה שמניע אותם זה רק אגו ומשחקי כוח. ליצנים.”

אלא שבעקבות הדיווח ב’כאן חדשות’ פרצה סערה ברשתות החברתיות – ובש”ס נבהלו ומיהרו לפרסם הבהרה, כי לא מדובר בנסיגה מביטול המס, אלא בחינה שלו.

בהודעה שפרסם יו”ר ש״ס אריה דרעי הערב נאמר: “המס שהטיל ליברמן על השתיה  המתוקה לא נבע מדאגה לבריאות הציבור שלנו אלא ממטרה מכוונת לפגוע בו בכיס. הבטחנו לבטל את המס הזה וכך בכוונתנו לעשות.

“עם זאת, בשבועות האחרונים אני מקבל פניות רבות ממשפחות והורים רבים המביעים דאגה מהנזקים הרפואיים החמורים מצריכה מוגברת של השתיה המתוקה. בשל כך, במקביל להורדת המס, אני בוחן לקדם יוזמות הסברה ופעולות נוספות כדי לחדד את הנושא הבריאותי”.

הודעה נוספת של תנועת ש״ס, בתגובה לפרסומים, כבר הייתה נחרצת יותר: “את כל מסי ליברמן המרושעים אנחנו מבטלים – ללא כל פקפוק. כך עשינו בביטול מס חד פעמי וכך עושים כעת בשתיה המתוקה כששר האוצר כבר פרסם את ההערות לציבור לפני ביטול המס. אלו מיסים שהוטלו בזדון לפגוע בציבור החרדי ואין כל כוונה להשאיר אותם.

“לצד זאת, נבחנות יוזמות הסברה כדי להעלות את המודעות לנושא הבריאותי בשתיה המתוקה”.

יו”ר דגל התורה, ח”כ משה גפני, הגיב על הדיווח ב’כאן חדשות’: “עמדתינו היא שצריך למחוק את כל הגזירות של שר האוצר הכושל איווט ליברמן. ובאם יהיו דברים שצריך לתקן – אנחנו נתקן לאחר מכן”.

כזכור, שר האוצר לשעבר אביגדור ליברמן, הטיל מס על השתייה המתוקה וזאת כדי להפחית את צריכת המשקאות המתוקים.

בציבור החרדי טענו כי מדובר בצעד שנועד לפגוע בחרדים, וראשי המפלגות החרדיות הבטיחו שוב ושוב, כי מיד עם חזרתם לשלטון יבטלו את המס.

יצוין, כי רק לפני כשבוע, הטוויטר הרשמי של תנועת ש”ס ‘גזר קופון’ על ההחלטה של שר האוצר סמוטריץ’ להפחית את המס על השתייה המתוקה והחד פעמי – וצייץ: “בוצע”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות