מסתמן: נתניהו יציע לאמסלם 3 תפקידים – בהם שר במשפטים

הח"כ מהליכוד עשוי להצטרף לממשלה בקרוב • צייץ בטוויטר תמונה שלו עם רב - וכתב: "לפני כל החלטה חשובה, אין כמו לקבל מילה חמה ועצה טובה" • בשיחות עם גורמים בכירים בסביבת נתניהו הוא הציב להם אולטימטום: פיתרון עוד השבוע - או שהוא יישאר בחוץ עד סוף הקדנציה
אריה ריבקינד
ט"ו שבט התשפ"ג / 06.02.2023 19:47

לאחר העימות הפומבי עם ראש הממשלה: חבר הכנסת דודי אמסלם עשוי להצטרף עוד השבוע לממשלה.

לרשום את הילדים למוסדות חינוך בי-ם? כנסו: טופס הרשמה דיגיטלי

לפי דיווח של מורן אזולאי ב-ynet, נתניהו צפוי להציע לאמסלם להתמנות לשלושה תפקידים – שר במשרד המשפטים, שר מקשר בין הממשלה לכנסת ושר לשיתוף פעולה אזורי.

אמסלם רמז על ההתפתחויות בתמונה שפרסם בחשבון הטוויטר שלו, בה הופיע לצד הרב יעקב ישראל איפרגן – ועליה כתב: “לפני כל החלטה חשובה, אין כמו לקבל מילה חמה ועצה טובה”.

אתמול דווח ב’ישראל היום’, כי בשיחות שקיים אמסלם בימים האחרונים עם גורמים בכירים בסביבת נתניהו הוא הציב להם אולטימטום לפיו אם הפלונטר בעניינו לא ייפתר עוד השבוע – הוא יישאר מחוץ לממשלה עד סוף הקדנציה.

אמסלם דורש סמכויות במשרד המשפטים, אך עד כה יריב לוין סירב להעביר לו את הסמכויות אותן דרש. בשיחות עם גורמים בקואליציה הסביר לוין, כי כל אגף במשרד המשפטים קשור לאגף אחר והפרדת אגפים תגרום לבלבול ובלגן.

בנוסף דרש אמסלם את תפקיד השר המקשר בין הכנסת לממשלה – שבו מחזיק  שר החינוך יואב קיש.

המשמעות של האיום ברורה: אם לא ימלאו את בקשותיו, הח”כ שמוקם גבוה בפריימריס של הליכוד, ייהפך למבקר חריף ותקיף של הממשלה מספסלי הכנסת.

לפי ‘ישראל היום’, בשבועות האחרונים משוחח אמסלם רבות עם סביבת נתניהו ובעיקר עם יועצו הקרוב של נתניהו, צחי ברוורמן. אמסלם הבהיר כי אינו מתכוון להמתין יותר למציאת פתרון עבורו והוא נותן ללשכת ראש ממשלה זמן לפתור את הבעיה עד לסוף השבוע הקרוב ואחריו יכריז פומבית כי יישאר בחוץ.

כזכור, אמסלם הציב בתחילת הדרך של המו”מ הקואליציוני שני תפקידים בלבד בהם מעוניין – יו”ר הכנסת ומשרד המשפטים. לכן, מבחינתו, אם לא יגיע למשרד המשפטים ייתפס כמי שנכנע.

בחודש שעבר אמסלם יצא במתקפה חסרת תקדים על נתניהו והאשים אותו בגזענות – כשאמר: “נתניהו כפוי טובה, השפילו את כל האמסלמים והביטנים”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות