משה גפני גילה כמה מס גובים על דירה ורתח: “זו חרפה, לא נשתוק”

אריה ריבקינד
|
ט"ו שבט התשפ"ג / 06.02.2023 14:04
ח”כ גפני נחשף בדיונים בוועדת הכספים למס שגובה רשות מקרקעי ישראל בעיר נתניה ונדהם מהסכום – 1.7 מליון שקלים מס לדירה של 100 מטר • ח”כ חמד עמאר מישראל ביתנו: “איך צעיר במדינה יכול לקנות דירה, כאשר מחיר הקרקע מופקע מלכתחילה?”

יו”ר ועדת הכספים, ח”כ משה גפני, נחשף היום (שני) בדיונים בוועדה למס שגובה רשות מקרקעי ישראל בעיר נתניה – ונדהם.

בעלי עסקים? תצמחו עליו: גם לכם מגיע לצמוח עד למקום הראשון

במהלך דיון על עליית מחירי הדיור, חשף נציג רשות מקרקעי ישראל כי על דירה בפרויקט בעיר נתניה, רמ”י מטילה מס בסך 17,000 שקלים למטר בנוי – 1.7 מליון שקלים מס לדירה של 100 מטר.

יו”ר הועדה ח”כ משה גפני הגיב בזעזוע: “זו חרפה למדינה! לא נשתוק על הנתונים הללו!”.

השר לשעבר במשרד האוצר, ח”כ חמד עמאר מישראל ביתנו אמר בדיון על עליית מחירי הנדל”ן: “צריך לסגור את רשות מקרקעי ישראל, זו עמדתי כבר 14 שנים ואני מצפה שהממשלה תיקח על זה אחריות.

“במהלך הדיון בוועדת הכספים, שמעתי את כולם תוקפים את רשות מקרקעי ישראל. אבל מי אחראי על רמ”י? ממשלת ישראל. מי ממנה את יו”ר רמ”י? מי ממנה את חברי ההנהלה של רמ”י? ממשלת ישראל”.

לדבריו, “אם ממשלת ישראל תחליט לפרק את רמ”י היא יכולה לפרק, אם היא מחליטה לא לפרק – היא לא תפרק. איך צעיר במדינה יכול לקנות דירה, כאשר מחיר הקרקע מופקע מלכתחילה? אני מצפה מהממשלה לקחת על זה אחריות, אחרת המחירים ימשיכו להאמיר”.

גפני אמר בסיום דיון הוועדה: “החוק הראשון שאביא בשבוע הבא מטעם סיעת יהדות התורה – הקפאת הריבית על המשכנתאות לרוכשי דירה ראשונה. מצפה מחברי הכנסת מכל סיעות הבית ושרי הממשלה, לתמוך בחוק החשוב הזה. זה צו השעה!”.