החזקה ב-84 שנים האחרונות: יותר מ-3,000 הרוגים בטורקיה וסוריה I צפו

מרכז רעידת האדמה, בעוצמה 7.8, היה בעיר גזיאנטפ הממוקמת בדרום טורקיה: אחרי כמה שעות פקד את האזור רעש עוצמתי נוסף • רעידת האדמה זרעה הרס רב והותירה אחריה רחובות שלמים שהפכו לחורבות • עדויות ותיעודים מצמררים מאזורי האסון: "בניינים רבים קרסו" • צפו
חרדים 10
ט"ו שבט התשפ"ג / 06.02.2023 13:07

עיקר ההתפתחויות: 

•  יותר מ-3,000  הרוגים בשתי המדינות

• בשעה 03:17  אירע רעש אדמה בעוצמה 7.8

• ב-12:30 פקד את האזור רעש נוסף בעוצמה של 7.5  שהורגש גם בישראל

• ישראל, ארה”ב ובריטניה הודיעו כי ישלחו כוחות חילוץ

• נתניהו: נשלח סיוע לטורקיה ולנפגעים בסוריה

• הרעידה החזקה ביותר שנרשמה באזור ב-84 השנים האחרונות

• הממשלה הטורקית הכריזה על שבוע אבל

• משלחת סיוע ישראלית ממריאה לטורקיה

המביט לארץ ותרעד: רעידת האדמה שפקדה הלילה (שני) את טורקיה בעוצמה 7.8 גבתה אלפי הרוגים בטורקיה ובסוריה, ואלפים רבים נוספים נפצעו.

ההערכה היא שמספר הנספים באסון גבוה מהנתונים הרשמיים, משום שבני אדם רבים עדיין קבורים מתחת להריסות. כוחות ההצלה פועלים כל העת לחיפוש אחר הניצולים שנלכדו מתחת להריסות.

עשר ערים יופנו בקרוב ויוגדרו כנראה כאזורי אסון.

לרשום את הילדים למוסדות חינוך בי-ם? כנסו: טופס הרשמה דיגיטלי

שעות לאחר הרעש הראשון, ובאמצע מאמצי החילוץ, התרחשה רעידה נוספת בעוצמה 7.8, שהורגשה גם היא בצפון ובמרכז ישראל.

ארדם, תושב העיר הטורקית גזיאנטפ שבדרום טורקיה, הממוקמת כ-230 ק”מ מהגבול עם סוריה, אמר לסוכנות הידיעות רויטרס: “מעולם לא הרגשתי דבר כזה ב-40 שנות חיי. הרגשנו את רעידת האדמה חזק מאוד לפחות שלוש פעמים, טולטלנו כמו תינוק בעריסה. כולם יושבים במכוניות שלהם ומנסים לנסוע למקומות פתוחים, הרחק מהמבנים”.

בעל חנות סיפר: “התעוררנו עם טלטלה, החשמל היה כבוי. שכבנו בשקט וחיכינו שהטלטול ייגמר. הבית שלנו היה מלא בזכוכיות שבורות. השתמשנו בפנס הטלפון שלנו כדי שנוכל לראות ולהתלבש, ומיהרנו לצאת מהבית.

“כל מי שיכול להציל את עצמו ברח כעת, יש לי קרובי משפחה שהבתים שלהם נהרסו”, הוא הוסיף. “הייתי באיסטנבול כשרעידת האדמה הגדולה פקדה ב-1999, זה היה יותר חמור מזה”.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע היום (שני) כי ישראל תשלח סיוע לטורקיה וסוריה.

נתניהו מסר בהודעה שפרסם: “הנחיתי לשלוח, לפי בקשת ממשלת טורקיה, צוותי חילוץ, הצלה ומזור רפואי. כך אנחנו נוהגים ברחבי העולם, וכך אנחנו נוהגים גם בקרבתנו”.

בהמשך אמר נתניהו כי באופן חריג, תשלח ישראל סיוע גם לסוריה: “מכיוון שנתקבלה גם בקשה לעשות זאת לנפגעים רבים מהרעש בסוריה, הנחיתי לעשות זאת גם כן”.

במסגרת מבצע שזכה לכינוי “ענפי זית” תצא הלילה לטורקיה משלחת סיוע מטעם משרד הביטחון ומשרד החוץ, שתכלול גם אנשי יחידת החילוץ של פיקוד העורף וסיוע הומניטרי.

צוות מומחים קטן שיאפיין את צורכי המשלחת מבחינת חילוץ והצלה כבר המריא למדינה.

הציוד שתעביר ישראל לסוריה כולל אוהלים, שמיכות ותרופות. הבקשה להעברת הציוד התקבלה על ידי גורמים רוסים באמצעות המל”ל ומערכת הביטחון. לפי גורם מדיני בכיר, אם תתקבל בקשה לקליטה וטיפול רפואי בפצועים סוריים, זו תיענה בחיוב.

קולות נשים וילדים בוקעים מתוך הריסות הבתים באדיליב:

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות