מצעד הנחקרים: זאב רז ועו”ד דוד חודק נחקרו בחשד הסתה לאלימות

אלוף משנה במיל' זאב רז, טייס קרב לשעבר, נחקר במשך כארבע שעות ו"שוחרר לביתו בערבויות מתאימות"  • חקירת עו"ד חודק במשרדי היחידה הסתיימה אחרי שלוש שעות
חיים טוויל
י"ד שבט התשפ"ג / 05.02.2023 18:10

אלוף משנה במיל’ זאב רז, טייס קרב לשעבר, שזומן הבוקר (ראשון) לחקירה ביחידת להב 433  תחת אזהרה, בחשד הסתה לאלימות ואיומים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו – הסתיימה אחר הצהרים, אחרי כארבע שעות.

בעלי עסקים? תצמחו עליו: גם לכם מגיע לצמוח עד למקום הראשון

מהמשטרה נמסר כי הוא “שוחרר לביתו בערבויות מתאימות”.

עורך הדין דניאל חקלאי, סנגורו של זאב רז אמר בתגובה: “מצער מאוד שמשטרת ישראל מיהרה להוציא הודעה לתקשורת בדבר סיום החקירה של זאב רז, בטרם עדכנה אותי שאכן נגמרה החקירה ואף בטרם עדכנה את אשתו של זאב.

“מצער לא פחות שהודעה זו מפרטת תנאי שחרור שטרם נמסרו לזאב עצמו ולי. זהו המשך מקומם לכך שמשטרת ישראל מיהרה לעדכן אתמול שהיא פותחת בחקירה מבלי שאיש טרח לעדכנו אישית, ומבלי שזומן בשעות הבוקר ללהב 433”.

הסנגור הוסיף:  “הקצין שמופקד על החקירה נהג ברגישות ובאנושיות, אך התנהלותה הכללית של משטרת ישראל בפרשה זו מטרידה מאוד. המשטרה מחויבת לשמור על כבוד האדם ולא לראות בו כלי לצורך ניסוח הודעות לריצוי דעת קהל כזו או אחרת. בכל מקרה, זאב ישוחרר הערב לביתו ואנו נפעל במהירות כדי שפרשה זו תיגמר ללא כתב אישום”.

כחצי שעה לאחר מכן, פרסמה המשטרה כי “חוקרי היחידה לחקירות הונאה (יאח”ה) בלהב 433 זימנו לחקירה את עו”ד דוד חודק בחשד לעבירה של הסתה לאלימות והוא נחקר בשעה זו במשרדי היחידה”.

כעבור שלוש שעות הודיעה המשטרה כי “הסתיימה חקירתו של עו”ד דוד חודק במשרדי היחידה לחקירות הונאה (יאח”ה) בחשד לעבירה של הסתה לאלימות והוא שוחרר לביתו בערבויות”.

עורך הדין דוד חודק, הנמנה עם בכירי עורכי הדין בישראל, התבטא בשבוע שעבר בחריפות, בכנס עורכי הדין, נגד הרפורמה המשפטית –  ואמר: “אם מישהו יכריח אותי לחיות בדיקטטורה ולא תהיה לי ברירה, לא אהסס להשתמש באש חיה”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות