סקר חדשות 12: למרות ההפגנות וההפחדות – ביבי היה נבחר שוב

אריה ריבקינד
|
י"ג שבט התשפ"ג / 04.02.2023 19:07
לפיד שומר על כוחו, הליכוד נחלש והמחנה הממלכתי עולה – על חשבון הגוש הנגדי • הרפורמה המשפטית תפגע בכלכלה הישראלית? כרבע מתומכי נתניהו חוששים • 12% בלבד תומכים במהלך שקידם שר התקשורת לסגירת תאגיד השידור הציבורי

למרות כל ההפגנות והתגייסות כלי התקשורת:  מסקר שערך מנו גבע ומכון מדגם עבור ‘אולפן שישי’ עולה, כי לו היו מתקיימות היום בחירות, גוש הימין היה נותר בשלטון.

לפי הסקר, מפלגת הליכוד נחלשת בשני מנדטים מאז תוצאות הבחירות – וזוכה ל-30 מנדטים לעומת 32 היום.

יו”ר האופוזיציה יאיר לפיד שומר על כוחו עם 24 מנדטים, בעוד יו”ר המחנה הממלכתי בני גנץ מתחזק בשני מנדטים וזוכה ל-14 – על חשבון הגוש הנגדי.

רשימת הציונות הדתית-עוצמה יהודית שומרת על כוחה עם 14 מנדטים, ש”ס עם 11 מנדטים, יהדות התורה נותרת יציבה עם 7, ישראל ביתנו זוכה ב-6 מנדטים, חד”ש תע”ל נשארת סטטית עם 5 מנדטים, וגם רע”ם בראשות מנסור עבאס מקבלת בסקר 5 מנדטים.

עם זאת, לו הבחירות היו נערכות היום, מרצ והעבודה היו מחליפות מקומות: רשימת מרצ הייתה עוברת את אחוז החסימה ונכנסת לכנסת עם 4 מנדטים, ואילו מפלגת העבודה הייתה נשארת בחוץ. רשימת בל”ד, שהתקרבה מאוד לאחוז החסימה בבחירות אך לא נכנסה לבסוף לכנסת, לא תעבור אותו גם אילו הבחירות היו נערכות היום.

בעוד שהיום יש לממשלת נתניהו 64 מנדטים, בסקר מפלגות הגוש של נתניהו מקבלות 62.

הנסקרים נשאלו האם הם חוששים שהרפורמה המשפטית תפגע בכלכלה הישראלית?

יותר ממחצית – 54% העידו כי הם חוששים, ו-36% אמרו שאינם. גם בקרב מצביעי מפלגות הקואליציה, אחד מ-4 מתומכי נתניהו חושש מפגיעה אפשרית בכלכלה.

כ-51% אמרו כי גם לו הייתה להם האפשרות להעביר את כספם לחו”ל – לא היו עושים זאת, בעוד 30% העידו שכן. בקרב מצביעי האופוזיציה, כמעט חצי – 49%, היו שוקלים להעביר כספים לחו”ל אם היו יכולים.

61% מהנשאלים מתנגדים לסגירת תאגיד השידור הציבורי כאן, כאשר למהלך שמקדם שר התקשורת קרעי, והוקפא בינתיים, ישנם רק 12% תמיכה מבין הנסקרים.

גם בקרב גוש מצביעי נתניהו 41% מתנגדים לסגירת התאגיד, לעומת 18% שתומכים. הנתונים הללו, עשויים אולי להסביר את ההחלטה של קרעי להתקפל.