ראש העיר לחץ – והגשר המסוכן בין פרדס כ”ץ למרכז בני ברק לא ייהרס

חוות דעת מקצועית קבעה כי הגשר ברחוב ז'בוטינסקי, המחבר בין פרדס כ"ץ למרכז העיר בני ברק ייהרס • למרות הסיכון, בלחץ רבנים ותושבים החליט ראש העיר לקחת על עצמו את האחריות ועלות התיקונים
חרדים 10
י"ב שבט התשפ"ג / 03.02.2023 15:14

למרות ליקויים בטיחותיים:  ראש העיר בני ברק אברהם רובינשטיין הפעיל לחץ, סגן שר התחבורה אורי מקלב התערב – וגשר מסוכן ברחוב ז’בוטינסקי,  המחבר בין פרדס כ”ץ למרכז העיר לא ייהרס, בניגוד לעמדת גורמי המקצוע.

לפי דיווח של אורי סלע ב’וואלה’, מוקדם יותר השבוע הודיעה חברת נת”ע כי הליקויים הבטיחותיים שנוצרו בגשר ברחוב ז’בוטינסקי חמורים מכדי שיהיה מוצדק לתקן אותם.

אולם לפי גורמים המעורים בפרטים, אברהם רובינשטיין התעקש להשאיר את הגשר, על אף העלות הגבוהה של השיפוץ.

הגשר מהווה פתרון לבעיה הלכתית, משום שהוא מאפשר טלטול חפצים בין השכונות בשבת. אלא שמיקומו על ציר ז’בוטינסקי הסואן הוביל לפגיעות חוזרות בבסיסו מצד משאיות שחשבו כי יצליחו לעבור תחתיו.

בעקבות הנזק המתמשך בוצעו בשבועות האחרונים בדיקות הנדסיות מקיפות של חברת נת”ע – ובסופן קבעה חוות הדעת: צריך להרוס את הגשר.

האפשרות שייסגר הגשר עוררה תרעומת בקרב תושבים, ורבני העיר שלחו לרובינשטיין מכתב בו דרשו ממנו: “להתאמץ לקיום הגשר ואפילו בהוצאת סכום גדול מאוד בעבור עניין גדול וחשוב זה. אין זה רק מניעת סכנה בחציית רחוב ז’בוטינסקי המסוכן להולכי רגל בכל השבוע, אלא צורך הכרחי לרבים מתושבי העיר שבשבת נמנע מהם המעבר לגמרי”.

לפי הדיווח ב’וואלה’, בעקבות הלחצים, התהפכה ההחלטה: הגשר לא ייהרס אלא ישופץ. זאת למרות שלפי גורמי המקצוע השיפוץ אולי ישפר מעט את המצב זמנית, אך לא יהווה פתרון לטווח הארוך.

גורמים המעורים בפרטים אמרו ל’וואלה’, כי מאחורי הקלעים של השינוי המהיר בתוכניות עמד הרצון של רובינשטיין לשמור על מעמדו, שהביא אותו לבקש את התערבותו של סגן השר. “בעקבות ההודעה סגן שר התחבורה נכנס לתמונה והיה טרלול מוחלט. ובכלל, רוב התושבים כמעט לא משתמשים בגשר הזה, יש כמה עשרות מטרים אחריו צומת עם מעברי חציה מסודרים”, הם מספרים.

ואכן, אתמול פורסמה הודעה משותפת לסגן שר התחבורה וראש עיריית בני ברק בה נאמר: “לאחר מאמצים ודיונים קדחתניים בשבוע האחרון בהנחיית סגן שר התחבורה אורי מקלב וראש עיריית בני ברק אברהם רובינשטיין, הגיעו גורמי המקצוע בעיריית בני ברק להסכמות עם מנכ״ל חברת נת”ע חיים גליק על פתיחת גשר ז’בוטינסקי וזאת לאחר תיקוני הליקויים הבטיחותיים שהתגלו במקום”.

בהודעה נאמר עוד: “בימים האחרונים הגיעו צוותים מיוחדים לבדוק את המקום. סגן השר מקלב וראש העיר רובינשטיין הנחו את אנשי התשתיות וגורמי המקצוע שלא להתפשר בנושא הבטיחות במאומה ויש לתקן את כלל הליקויים הבטיחותיים שנמצאו במקום.

“בשל הסכנה הקיימת כעת, במהלך הימים הקרובים יישאר הגשר חסום לתנועת הולכי הרגל. בתחילת השבוע הקרוב יכנסו הצוותים הטכניים לעבודה במהירות האפשרית לסיכום הפעולות שיינקטו לפתיחת הגשר לרווחת התושבים מבלי להתפשר על בטיחות הולכי הרגל והנוסעים במקום.

“אנו פונים לציבור להישמע להוראות הבטיחות ולא לעלות על הגשר עד להשלמת העבודות שיבטיחו את בטיחותו”.

תגובת סגן השר אורי מקלב ל’וואלה’: “הגשר לא הוקם ליופי אלא נבנה לצורך מעבר בטוח של הולכי רגל, מעל כביש סואן שעובר בין שכונות מרובות בילדים ונוער. פירוק הגשר יפגע בבטיחות הולכי הרגל וימנע מהם מעבר בטוח. חוות דעת מקצועית ומקיפה על דעת כל המהנדסים העלתה כי ניתן לתקן את הגשר וכך צריך לעשות”.

מעיריית בני ברק נמסר בתגובה ל’וואלה’: “הגשר המדובר משמש זה שנים את תושבי העיר. לאור מקרה של פגיעה בגשר בעקבות תאונה, בוצעו עבודות תיקון והתקבל אישור הנדסי. חברת נת”ע הציגה חוות דעת מחמירה יותר כשהיא מבקשת לפסול את הגשר משימוש, מה שיותיר אלפי תושבים בעיר ללא יכולת מעבר בין השכונות, יגביר את הסיכון לתאונות דרכים ולמעשה ינתק את צפון העיר ומרכזה.

“לאור זאת פעל ראש העיר להידברות בין הצדדים ולהצגת נכונות עיריית בני ברק להגשת תכנית שיפוץ מחמירה וכוללת כשהיא תישא באחריותה. לאחר דיון בין כלל גורמי המקצוע שהציגו את האפשרויות ההנדסיות לשיפוץ הגשר, סוכם במשותף כי יבוצע שיפוץ נרחב ויסודי של הגשר על ידי עיריית בני ברק כשלאחריו הוא ייבחן בשנית הנדסית באופן יסודי ומלא על ידי כלל אנשי המקצוע טרם קבלת החלטה משותפת. יודגש כי בשלב זה הגשר סגור באופן מלא”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות