מאחורי הקלעים: מדוע השגרירה לא קיבלה את פניו של נתניהו בפריז?

שגרירת ישראל בצרפת יעל גרמן אמרה כי אינה רוחשת כבוד לנתניהו, אך למרות זאת היתה מקבלת את פניו עם נחיתתו • אלא שבלשכת ראש הממשלה, מתברר, ויתרו על נוכחותה
אריה ריבקינד
י"ב שבט התשפ"ג / 03.02.2023 11:51

סירבה או סורבה? שגרירת ישראל בצרפת יעל גרמן לא נכחה אתמול בקבלת הפנים של ראש הממשלה בנימין נתניהו, עם נחיתתו בפריז – לקראת הפגישה עם הנשיא עמנואל  מקרון.

בעקבות הביקורת שנמתחה עליה, כתבה גרמן, מינוי של יאיר לפיד, שכבר הודיעה לפני כחודש על התפטרותה, בחשבון הטוויטר שלה: “במהלך השיחות שלי עם נציגי ראש הממשלה בפריז כהכנה לביקורו כאן, הבהרתי כי אני רוצה שהביקור יצליח ואעשה כל הנדרש לכך.

”עוד הוספתי כי אם ראש הממשלה לא ירצה בנוכחותי במהלך הביקור – פשוט לא אגיע. אתמול אחר הצהריים קיבלתי ידיעה מלשכת ראש הממשלה בירושלים, שביקשו שלא אהיה נוכחת היום בקבלת הפנים בשדה’.

“כיבדתי את ההנחיות מירושלים ולא הגעתי לשדה התעופה לקבלת הפנים הרשמית.

“עד כאן העובדות הפשוטות, ומכאן החלה מכונת הרעל בפעולתה ואני הפכתי אשמה בזלזול בראש ממשלה נבחר. כשלטענתם אני זאת שהחלטתי ובחרתי להחרים את קבלת הפנים של ראש הממשלה.

“למען הגילוי הנאות, עליי להבהיר כי איני רוכשת כבוד לראש ממשלה שיש לו שלושה כתבי אישום פליליים, אך אני רוכשת כבוד למדינה האהובה שלי ולא הייתי פוגעת בכבודה, אילולא הורו לי שלא להגיע. אני מייחלת, ואעשה כל שבכוחי, להחזיר למדינתי את אופיה היהודי והדמוקרטי, ומקווה שנעשה זאת מוקדם ככל האפשר”.

מסביבת ראש הממשלה נמסר: “לפני כחודש התפטרה יעל גרמן לאחר שהתבטאה באופן פוליטי חריג ולא מקובל שאינו הולם שגריר. גרמן צפויה לסיים את תפקידה בקרוב, ואינה מייצגת את מדינת ישראל. בקבלת הפנים בשדה בפריז נכחו בעלי תפקידים אחרים משגרירות ישראל בצרפת”.

בפריז התקיימה הלילה פגישתם של ראש הממשלה ונשיא צרפת עמנואל מקרון. הפגישה ארכה כשלוש שעות.

מלשכת ראש הממשלה נמסר: “שני המנהיגים דנו בהרחבה בדרכים להיאבק באיום הגרעין האיראני. ראש הממשלה נתניהו הדגיש כי יש לחזק את ההרתעה מול איראן וגרורותיה במזרח התיכון. כמו כן, אמר ראש הממשלה נתניהו כי יש להטיל סנקציות משמעותיות על המשטר האיראני”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות