האם מפת הגושים הייתה משתנית אילו הבחירות היו נערכות כיום?

מכון הסקרים 'דיירקט פולס' בדק: מה מפת הגושים שלושה חודשים אחרי הבחירות? איזו מפלגה מאבדת מנדטים ומי עולה? ומה עם מרצ? • אזרחי ישראל חלוקים לגבי הכיוון אליו הולכת המדינה, לגבי מצבה הכלכלי, עמדתה הבינלאומית ועוד • אך רק על דבר אחד כמעט כולם מסכימים • הנתונים
חרדים 10
י"ב שבט התשפ"ג / 03.02.2023 11:02

מערכת הבחירות לכנסת ה-25 הסתיימה אמנם בחודש נובמבר האחרון כאשר ידו של גוש הימין על העליונה: קואליציה יציבה עם 64 חברי כנסת – כאשר בניגוד לממשלה שקדמה לה, למרביתם שפה משותפת.

עם זאת, מעת לעת נטען כי ישנם מצביעים שהיו בוחרים לפעול אחרת אילו היו יודעים איזו ממשלה יקבלו – וייתכן שמפת הגושים הייתה נראית אחרת אילו הבחירות היו מתקיימות כיום.

לפי תוצאות הסקר שנערך על ידי מכון הסקרים דיירקט פולס עבור חדשות 14, מתברר שאין להן כל בסיס.

לפי הסקר, אילו הבחירות היו נערכות כיום – גוש הימין היה עומד איתן על 64 מנדטים, בדיוק כפי שיש לו כיום. מנגד, גוש השמאל והערבים עומד על 54 מנדטים בלבד, כאשר גם הפעם מרצ לא עוברת את אחוז החסימה.

תוצאות הסקר המלאות:

הליכוד – 30
יש עתיד – 24
עוצמה יהודית – 8
הציונות הדתית – 6
ש”ס – 12
המחנה הממלכתי – 12
יהדות התורה – 8
ישראל ביתנו – 6
חד”ש-תע”ל – 5
רע”מ – 5
העבודה – 4

כפי שניתן לראות, ההבדלים המרכזיים הם בכמות המנדטים שמקבלות המפלגות השונות. לפי הסקר הנוכחי הליכוד יורדת בשני מנדטים, עוצמה יהודית זוכה ל-8 מנדטים לבדה לעומת הציונות הדתית שמקבלת שישה מנדטים, וש”ס ויהדות התורה עולות במנדט אחד. מרצ נותרת בחוץ.

בסקר נבדק גם: האם ישראל הולכת בתקופה האחרונה לכיוון חיובי או שלילי? תלוי את מי שואלים.

49% מהציבור בישראל חושבים שהכיוון הוא חיובי לעומת 48% שחושבים ההפך. תומכי הקואליציה כצפוי חושבים שהכיוון חיובי (84%) לעומת תומכי האופוזיציה שחושבים שהכיוון הוא שלילי (88%).

ומה לגבי המצב הכלכלי? המשתתפים בסקר נשאלו האם מצבם הכלכלי השתפר או הורע בתקופה האחרונה.

מרבית הנשאלים (52%) השיבו כי הוא לא השתנה, לעומת 5% שהשיבו שהשתפר מאד, 12% – די השתפר, 24% – די הורע ו-7% השיבו כי מצבם הורע מאד.

האם לדעתכם סכנת המלחמה נגד ישראל בתקופה הקרובה ממשית יותר או פחות?

45% השיבו שסכנת המלחמה ממשית יותר לעומת 23% שהשיבו שהיא פחות ממשית. 32% השיבו שאינם יודעים. בחלוקה לקואליציה/אופוזיציה, 31% מתומכי הקואליציה חושבים שהסכנה ממשית יותר, לעומת 60% מתומכי האופוזיציה שחושבים כך. מנגד, רק 12% מתומכי האופוזיציה חושבים שהסכנה פחתה לעומת 34% שחושבים כך.

האם, לדעתכם, מעמדה המדיני של ישראל בעולם התחזק או נחלש מאז מינוי נתניהו כראש ממשלה?

44% (אופוזיציה – 8%, קואליציה – 76%) חושבים שהמעמד התחזק, לעומת 42% (אופוזיציה – 80%, קואליציה – 9%) שחושבים שהמעמד נחלש. 14% חושבים שמעמדה של ישראל נותר ללא שינוי.

האם, לדעתכם, מצבה הכלכלי של ישראל השתפר או הורע?

30% מהמשיבים חושבים שמצבה הכלכלי של ישראל השתפר (אופוזיציה – 6%, קואליציה – 51%), לעומת 42% שחושבים שהמצב דווקא הורע (אופוזיציה – 74%, קואליציה – 14%). 28% מהמשתתפים השיבו כי המצב נותר ללא שינוי.

האם, לדעתכם, ישראל היום יותר מאוחדת או יותר משוסעת?

אם ישנה שאלה שזוכה להסכמה כמעט רחבה משני צדדי המתרס – זו השאלה הנוכחית. לא פחות מ-83% חושבים שהמדינה משוסעת יותר, כאשר מבין תומכי האופוזיציה 96% (!) חושבים כך, לעומת 71% מבין תומכי הקואליציה.

רק 12% (אופוזיציה – 3%, קואליציה – 20%) חושבים שכיום ישראל מאוחדת יותר. 5% מבין המשתתפים השיבו כי אינם יודעים (תומכי האופוזיציה – אחוז אחד, תוצכי הקואליציה – 9%).

פרשת יו”ר לשכת עורכי הדין הפורש, אבי חימי. האם לדעתכם צריך להשאיר בעקבות חשיפת או לצמצם את השפעתם של נציגי לשכת עורכי הדין בוועדה לבחירת שופטים?

39% מהנשאלים השיבו שצריך להשאיר את השפעת לשכת עורכי הדין כפי שהיא, כצפוי – רובם (72%) תומכי האופוזיציה. מבין תומכי הקואליציה רק 10% השיבו כך. 55% חושבים שצריך לצמצם את השפעת הלשכה, כאשר 86% מתומכי הקואליציה תומכים בכך, לעומת 20% בלבד מתומכי האופוזיציה.

שר התקשורת, שלמה קרעי, הודיע כי בימים הקרובים יציג רפורמה בשוק השידורים שמטרתה הרחבת התחרות וגיוון הדעות. עם איזה מהמשפטים הבאים אתם מסכימים יותר?

54% (אופוזיציה – 20%, קואליציה – 84%) מהמשתתפים השיבו כי הם מסכימים יותר עם המשפט הבא: “שוק התקשורת זקוק לרפורמה שתגביר את התחרות ותציג דעות מגוונות מכפי שקיים היום”. 43% השיבו (אופוזיציה – 77%, קואליציה – 13%): “שוק התקשורת תחרותי ומגוון מספיק”.

המדגם נערך על ידי שלמה פילבר וצוריאל שרון באמצעות Direct Polls LTD עבור ערוץ עכשיו 14 בתאריך ה- 2 בפברואר 2023, באמצעות מערכת דיגיטלית בשילוב פאנל, בקרב 512 נדגמים בוגרים (18+) המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הכללית בישראל. טעות הדגימה הסטטיסטית 4.4%+- בהסתברות של 95%.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    זה מקרי שאתם נשענים על סקר של פילבר ?
    03/02/2023 16:47
    ישראלי
  1. נראה לי שלא.