הפרקליטות אישרה: חקירה פלילית לעו”ד שאמר שישתמש “באש חיה”

עורך הדין דוד חודק, מבכירי עורכי הדין בישראל, התייחס לרפורמה שמתכננת הממשלה למערכת המשפט ואמר: "אם מישהו יעז להכריח אותי לחיות בדיקטטורה, ולא תהיה לי שום ברירה אחרת - אני אלחם נגדו באש חיה" • הוא נחשד בהסתה לאלימות
חיים טוויל
י"ב שבט התשפ"ג / 03.02.2023 10:44

הפרקליטות אישרה הבוקר (שישי) למשטרה לפתוח בחקירה פלילית נגד עו”ד דוד חודק שאמר כי לא יהסס “להשתמש באש חיה נגד דיקטטורה” שתהיה בישראל אם רפורמת לוין תעבור.

החשד המסתמן נגד עורך הדין הבכיר – הסתה לאלימות. יצוין, כי גם לאחר הביקורת שהושמעה על הדברים שאמר, חודק סירב לחזור בו.

המשטרה ביקשה לחקור את עורך הדין חודק בחשד להסתה לאלימות, בעקבות אמירתו בכנס לשכת עורכי הדין באילת ביום רביעי, כי “אם מישהו יכריח אותי לחיות בדיקטטורה ולא תהיה לי ברירה – לא אהסס לפתוח באש חיה”.

חודק, מעורכי הדין הבכירים בתחום הכלכלי בישראל, עורר סערה בעקבות דבריו בכנס לשכת עורכי הדין.

בריאיון שקיים יממה לאחר הכנס ב’שש עם עודד בן עמי’, לא חזר בו מהדברים שעוררו סערה. “אני בהחלט חושב שכל אזרח שינסו לכפות עליו דיקטטורה בכוח הנשק – יצטרך לעמוד בנשק ולהתמודד”.

שר המשפטים יריב לוין אמר כי דברי חודק “חמורים מאין כמוהם”. הוא הוסיף: “אפשר היה לצפות שהיועצת המשפטית לממשלה תפעל ותשמיע קול ברור בעניין זה. אבל לא. היועצת וצוות עסוקים בכתיבת עוד חוות דעת שתכליתה למנוע מראש הממשלה להביע עת עמדותיו”.

ח”כ חנוך מילביצקי מהליכוד הגיש אתמול תלונה במשטרה נגד עו”ד דוד חודק בגין איומיו לעשות שימוש בנשק. “איני עומד מנגד כשאני רואה הסתה לאלימות ומתן לגיטימציה לרצח. גם לחברי האליטה המשפטית זה אסור. אעשה כל שביכולתי כדי שהתלונה תטופל במלוא הרצינות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    רובין
    05/02/2023 14:11
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. הגיע הזמן לטפל במסיתים בדרך משפטית ובכל חומר הדין.