‘הסתה’: המשטרה ממליצה לפתוח בחקירה פלילית נגד עו”ד דוד חודק

חרדים 10
|
י"א שבט התשפ"ג / 02.02.2023 20:30
עורך הדין הבכיר עורר סערה כשהתבטא: “אם מישהו יעז להכריח אותי לחיות בדיקטטורה, ולא תהיה לי שום ברירה אחרת – אני אלחם נגדו באש חיה” • החשד המסתמן נגדו – הסתה לאלימות • שר המשפטים יריב לוין: “דברים חמורים מאין כמוהם”

המשטרה תמליץ לפרקליטות לאשר פתיחת חקירה פלילית כנגד עורך הדין דוד חודק, שאמר אתמול כנס של לשכת עורכי הדין באילת, בין היתר: “לא אהסס להשתמש באש חיה”.  כך דווח הערב (חמישי) בחדשות 12.

במהלך היום נבחנו על ידי בכירים באגף החקירות דבריו של חודק ובתום הבדיקה נמצא כי יש בהם כדי להוות עבירה פלילית. יצוין, כי במקרים שבהם מדובר בעבירות הקשורות לעורכי דין, יש צורך באישור הפרקליטות לפתיחה בחקירה פלילית.

החשד המסתמן נגד חודק – הסתה לאלימות.

חודק תקף בדיון בפאנל את הרפורמה המשפטית והצהיר כי יילחם בנשק אם יכפו עליו לחיות בדיקטטורה. “אני לא בעד זה, וזה חזון בלהות, אבל אני לא אחיה בדיקטטורה. מי שלא רוצה מלחמה שימנע דיקטטורה”.

הערב, בריאיון ל’שש עם עודד בן עמי’, עורך הדין הבכיר לא חזר בו מדבריו שעוררו סערה. “אני בהחלט חושב שכל אזרח שינסו לכפות עליו דיקטטורה בכוח הנשק – יצטרך לעמוד בנשק ולהתמודד”.

הוא הוסיף: “זו חובה של כל אזרח” וטען כי “צריך להבין את הקשר הדברים”.

עורך הדין הבכיר המשיך והתייחס לביקורת נגדו: “אני לא קורא להפר את החוק מכיוון שיש חוקים שהם מעל החוקים. מי שרוצה לכפות דיקטטורה, הוא לא פועל מטעם החוק, הוא זה שהפר את האמנה היסודית בין הציבור ובין הממשלה, מי שעושה זאת צריך לדעת שיזכה בהתנגדות”.

הבוקר התייחס לדברים שר המשפטים יריב לוין ואמר: “אתמול שמענו דברים חמורים מאין כמוהם מפיו של עורך דין בכנס שערכה לשכת עורכי הדין. אפשר היה לצפות שהיועצת המשפטית לממשלה תפעל ותשמיע קול ברור בעניין זה. אבל לא. היועצת וצוותה עסוקים בכתיבת עוד חוות דעת שתכליתה למנוע מראש הממשלה להביע את עמדותיו”.