“אם אתה צריך טיפים”: לפיד עקץ את נתניהו. איך הגיבו בליכוד?

יוני גרין
|
י"א שבט התשפ"ג / 02.02.2023 17:40
יו”ר האופוזיציה הגיב באירוניה עצמית על רקע צאתו של ראש הממשלה לביקור מדיני בצרפת: “תן טלפון אם אתה צריך טיפים למסעדות” • בליכוד התקשו להבין את ההומור – והגיבו בתוקפנות • נתניהו לפני ההמראה: “אפגש עם נציגים מהקהילה העסקית בצרפת, שמעוניינים להשקיע בישראל”

יו”ר האופוזיציה, יאיר לפיד, עקץ היום (חמישי) את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, על רקע צאתו יחד עם רעייתו שרה לביקור מדיני בצרפת.

נתניהו ישהה בפריז עד מוצ”ש.

לפיד, שמרבה לבלות בעיר האורות הצרפתית,  הגיב באירוניה עצמית: “הבנתי שנתניהו עושה את הוויקאנד בפריז. תן טלפון אם אתה צריך טיפים למסעדות”.

בליכוד התקשו להבין את ההומור, והגיבו בציוץ תוקפני: “מדהים שדווקא הסופ״ש אתה לא בפריז. לגבי הטיפים ממך, כבר ראינו מה הם שווים בשנה האחרונה”.

על  לפיד נמתחה לפני חודש ביקורת קשה, לאחר שהמריא לחופשה בפריז יחד עם רעייתו ליהיא. זאת בשעה שבבג”ץ התקיים דיון בעתירה נגד מינוי אריה דרעי לשר, ואנשי שמאל הפגינו מחוץ לבית המשפט העליון.

המסע גרר זעם רב מצד אנשי גוש השמאל ברשתות החברתיות – וחבר הכנסת אריאל בוסו מש”ס עקץ: “במקום לצאת לגשרים אתה טס? ‏לא רציני”.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, אמר  בצהרים, לפני המראתו לפריז: “אני יוצא עכשיו לפגישה עם נשיא צרפת, עמנואל מקרון. הנושא המרכזי שיעמוד בשיחתנו הוא כמובן איראן, המאמצים המשותפים להיאבק בתוקפנות שלה ובחתירה שלה להשגת נשק גרעיני.

“בנוסף, אני אפגש גם עם נציגים של הקהילה היהודית ונציגים של הקהילה העסקית בצרפת, שמעוניינים להשקיע במדינת ישראל.

במקביל, אנחנו ממשיכים להרחיב את מעגל השלום. אחרי שנים של מפגשים חשאיים וביקור היסטורי שלי בצ’אד, היום היה עוד יום היסטורי – יחד עם נשיא צ’אד אנחנו פתחנו את שגרירות צ’אד בישראל, ואנחנו נמשיך להרחיב ולהעמיק את מעגל השלום עם מדינות נוספות, קרובות ורחוקות. שתהיה לכולכם ולכולנו נסיעה טובה”.