מכה לבית המלוכה הבריטי: זו ההחלטה החדשה של אוסטרליה

הבנק המרכזי באוסטרליה הודיע כי דיוקנו של המלך החדש לא יחליף את דיוקנה של אימו המנוחה על שטר של 5 דולרים • על פי ההחלטה, בני משפחת המלוכה הבריטית לא יופיעו עוד על שטרות ביבשת
חרדים 10
י"א שבט התשפ"ג / 02.02.2023 13:32

מתנתקים מבריטניה? הבנק המרכזי של אוסטרליה החליט כי דיוקנה של מלכת בריטניה המנוחה אליזבת השנייה לא תופיע עוד על שטרות של 5 דולר אוסטרלי.

זאת לאחר שבבנק נתקבלה החלטה עקרונית שבני משפחת המלוכה הבריטית לא יופיעו עוד על שטרות כסף באוסטרליה.

השטר של 5 דולר הוא האחרון עליו הופיעה המלכה ואין עוד שטרות עליהן מופיע דיוקן של בן משפחת המלוכה. גם דיוקנו של המלך החדש צ’ארלס השלישי, שעדיין ממתין לטקס הכתרתו שייערך בחודשים הקרובים, לא יופיע על השטר.

הבנק האוסטרלי החליט להחליף את דיוקן המלכה אליזבת’ השנייה בעיצוב “המכבד את התרבות וההיסטוריה של האוסטרלים הראשונים”.

רשמית, המלך הוא עדיין שליט אוסטרליה, והוא זה שממנה מושל מטעמו – אך רבים באוסטרליה, כולל בקהילה הילידית, רואים בהחלטה צעד נוסף בדרך להתנתקות אוסטרליה מכבליה של בריטניה.

לפי דיווח ב’כאן חדשות’, בבנק המרכזי של אוסטרליה הדגישו כי ההחלטה בנוגע לדיוקנה של המלכה התקבלה לאחר התייעצות עם גורמים מפלגתיים ופוליטיים.

אוסטרליה קרועה בשאלה על המשך השתייכות המדינה לבית המלוכה ולחבר העמים הבריטי. בסקר שנערך באוקטובר האחרון, העיתון האוסטרלי Sydney Morning Herald מצא כי 43% מהאוסטרלים מעדיפים שעל שטר של 5 דולרים יופיע אדם אוסטרלי, ו-34% אמרו שהמלך צ’ארלס הוא הבחירה שלהם.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות