פטור מוויזה לארה”ב? לפחות חצי מהישראלים לא יקבלו – וזו הסיבה

כמחצית מהישראלים לא יוכלו לקבל את הפטור מויזה • הסיבה: כל מי שאין לו דרכון ביומטרי, לא יוכל לקבל • וההמתנה לדרכון ביומטרי אורכת חודשים ארוכים
אריה ריבקינד
י' שבט התשפ"ג / 01.02.2023 21:39

קשיים בדרך לפטור מוויזה לארה”ב: בדיון שהתקיים היום (רביעי) בהשתתפות בכירי משרד החוץ מול בכירים אמריקניים הוגר כי המטרה היא שישראלים יוכלו להיכנס לארה”ב ללא צורך בוויזה עוד השנה.

עד אז, עדיין ישנם כמה תהליכים שצריכים להסתיים כמו חקיקה בכנסת והטמעת מערכות.

אולם, לפי דיווח של שמעון יעיש ב’ישראל היום’,  כבר עתה ברור כי ישראלים רבים לא יוכלו לקבל את הפטור מוויזה – רק בגלל סוג הדרכון שבו הם מחזיקים. שכן, הפטור מויזה יינתן לבעלי דרכון ביומטרי בלבד.

לפי הנתונים, רק קצת יותר ממחצית מהישראלים מחזיקים בדרכון ביומטרי, בעוד כל היתר, כמעט מחצית מהישראלים, מחזיקים בדרכון שאינו ביומטרי.

המשמעות: הם לא ייכללו בתוכנית הפטור מוויזה.

בוועדת הפנים בראשות ח”כ יעקב אשר הוצגה היום התוכנית החדשה של משרד הפנים לטיפול בעומס בהנפקת דרכונים, ובמהלך הדיון עלתה בעיה נוספת: גם ישראלים שהוציאו דרכון זמני, לא יוכלו לקבל פטור מוויזה כשהתהליך יאושר ויאלצו לעמוד בתורים בשגרירות, או להמתין בתור הארוך להנפקת דרכון ביומטרי

שכן,  הדרכונים הזמניים אינם ביומטריים וכל מי שנושא דרכון מהסוג הזה, לא יוכל להיכנס איתו לארה”ב.

הקושי במציאת תורים ברשות האוכלוסין וההגירה קיים כבר עכשיו, והוא צפוי להתגבר באופן משמעותי בקרוב, כאשר גם ישראלים שמחזיקים בדרכונים בתוקף, אך כאלה שאינם ביומטריים, ירצו לקבוע תור להנפקת דרכון רגיל, כאשר כבר עכשיו ההמתנה היא כחצי שנה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות