“לא אהסס להשתמש באש חיה”: התבטאות חריגה של עורך דין בכיר

עו"ד דוד חודק, מבכירי עורכי הדין בתחום המשפט המסחרי בישראל, אמר בפאנל בכנס לשכת עורכי הדין: "אם מישהו יכריח אותי לחיות בדיקטטורה ולא תהיה לי ברירה, לא אהסס להשתמש באש חיה"
חרדים 10
י' שבט התשפ"ג / 01.02.2023 20:52

סערה פרצה הערב (רביעי) בכנס לשכת עורכי הדין באילת, כאשר במהלך פאנל על הרפורמה במערכת המשפט, התבטא אחד מבכירי עורכי הדין בישראל התבטאות חריגה במיוחד.

עו”ד דוד חודק אמר בפאנל שבו השתתף: “אם מישהו יעז להכריח אותי לחיות בדיקטטורה, ולא תהיה לי שום ברירה אחרת – אני אלחם נגדו באש חיה”

חודק בן ה-70, מבכירי עורכי הדין בתחום המשפט המסחרי בישראל, הוא ראש משרד עורכי הדין גרוס, קלינהנדלר, חודק, הלוי, גרינברג ושות’. הוא בעל ‘עיטור העוז’ על פועלו כקצין שריון במלחמת יום הכיפורים.

בפאנל שהנחה העיתונאי משה גורלי, הוא תקף את הממשלה בגין הרפורמה המשפטית. “אני לא בעד זה, וזה חזון בלהות, אבל אני לא אחיה בדיקטטורה. מי שלא רוצה מלחמה שימנע דיקטטורה”.

“אם צריך להילחם על זה אני אלחם”, ציין חודק. “לימדו אותי בחיים הבוגרים בישראל שני דברים – אחד, להיות עורך דין, והשני להילחם. הממשלה לדעתי לא מבינה לאיזה בוץ היא נכנסת.

“אני מדבר עם חברים שלי מהשירות הצבאי, צעירים יותר, בוגרים יותר. הם לא מבינים את רמות האנרגיה שיש בציבור הישראלי, ואת רמת ההתנגדות לתוכנית החקיקה ההרסנית הזאת. אנשים מוכנים להילחם עם נשק. אם אצטרך להגיע לזה, ואם יגררו אותי לשם – זה מה שאני אעשה”.

כתבת ‘הארץ’ יעל פרידסון דיווחה, כי התגובות בקהל היו חלוקות לשמע הדברים: חלק מחאו כפיים, בעוד אחרים קראו להגיש נגדו תלונה במשטרה.

בחודש שעבר תקף חודק בחשבון הטוויטר שלו: ”אנחנו במלחמה. הממשלה אסרה מלחמה על למעלה ממחצית העם. אם היא רוצה מלחמה היא תקבל אותה בלא העוצמה. לא לפשרות למיניהן, גם אם הן מוצעות מכוונות טובות. נלחם עד שהממשלה תוריד מסדר היום את החקיקה להרס הדמוקרטיה או לפחות תשהה אותה. אז יהיה מקום לדון בפשרה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לפתוח בחקירה
    02/02/2023 14:34
    תיקון לחיים
  1. יועמשי”ת תתעוררי. השמאל הופך להיות אלים. כנראה שאנחנו צודקים