רקטה ששוגרה מעזה יורטה – בזמן אזכרה לנערה שנהרגה מרקטה

רקטה אחת ששוגרה מרצועת עזה אל עבר העיר שדרות יורטה על ידי כיפת ברזל • השר בן גביר: "הירי מעזה לא ירפה את ידי מלהמשיך לפעול לביטול תנאי הקייטנה של מחבלים רוצחים בבתי הכלא" • ח"כ אלמוג כהן: "במידה ולא תהיה תגובה מוחצת ועוצמתית, אנקוט בצעדים חריפים"
חיים טוויל
י' שבט התשפ"ג / 01.02.2023 17:54

רקטה שוגרה הערב (רביעי) מעזה אל עבר העיר שדרות ויורטה בידי מערכת כיפת ברזל. ההתרעה נשמעה בשדרות, איבים וניר- עם.

תושבים דיווחו כי נשמעו הדי פיצוצים לאחר האזעקה.

מדובר צה”ל נמסר: זוהה שיגור אחד מרצועת עזה אשר יורט על ידי לוחמי ההגנה האווירית. בעיריית שדרות עדכנו כי אין נפילות בעיר וככל הנראה הרקטות יורטו.

ממד”א נמסר כי לא התקבלו קריאות על נפגעים, למעט אישה כבת 50 שהחליקה ונפגעה קל בדרכה למרחב המוגן. לאחר טיפול ראשוני בבית היא פונתה  להמשך בדיקות בבית חולים.

ההתרעה נשמעה בזמן האזכרה לאלה אבוקסיס הי”ד שנהרגה מנפילת רקטה לפני 18 שנה, כשהגנה בגופה על אחיה הקטן תמיר והצילה את חייו.

בכאן חדשות דווח, כי מאז הפיגוע ליד בית הכנסת בנווה יעקב, ישנם גילויי שמחה של אסירים ואסירות ביטחוניים בבתי הכלא בישראל ושב”ס נוקט פעולות אקטיביות נגדם, בעיקר נגד האסירות שמועברות לבידוד ועוברת חיפוש בחדרים.

ביממה האחרונה נשמעו איומים מצד שני ארגוני הטרור כי זוהי חציית קו אדום של ישראל – והפגיעה באסירים תוביל לירי או תגובה מסויימת מעזה.

ירי הרקטה לדרום הגיע לאחר שהשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הורה לסגור מאפיות של המחבלים בבתי הכלא.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיב: “הירי מעזה לא ירפה את ידי מלהמשיך לפעול לביטול תנאי הקייטנה של מחבלים רוצחים. נותן גיבוי לשב”ס להיכנס לתוך האגפים ולהשליט סדר. ביקשתי לכנס ישיבת קבינט דחופה עוד הערב, לבחון את דרכי התגובה על שיגור הטילים מעזה”.

ח”כ אלמוג כהן מעוצמה יהודית: “האויב מריח חולשה בחאן אל אחמר ובתגובה תוקף מעזה. במידה ולא תהיה תגובה מוחצת ועוצמתית, אנקוט בצעדים חריפים. נאמנותי היא בראש ובראשונה לתושבי הנגב והדרום”.

ראש המועצה האזורית שדות נגב, תמיר עידאן, אמר בתגובה לירי מרצועת עזה: ”אסור להבליג. אני מצפה מהממשלה לעמוד בהבטחותיה ולהורות על תגובה עוצמתית באופן מיידי ולא לחכות. שקט יענה בשקט, והשקט הופר כעת. זה הזמן לומר לאויבינו: לא נסבול טפטופים”.

בשבוע שעבר שוגרו רקטות מרצועת עזה לעוטף ולאשקלון, כתגובה למבצע הצבאי של צה”ל בג’נין, שבו חוסלו תשעה מחבלים מהג’יהאד האיסלאמי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות