זו הצעת המדינה: מתווה בירור של תביעות הפיצוי לנפגעי ‘אסון מירון’

מטרת המתווה היא לרכז את כל התביעות המתאימות לכך בפני בית משפט אחד - בחיפה, לייעל את הטיפול בתביעות ולחסוך זמן • ובעיקר למנוע מממשפחות הנפגעים את הצורך להוציא סכומי כסף משמעותיים במסגרת ניהול התביעות
יוני גרין
י' שבט התשפ"ג / 01.02.2023 10:26

מדינת ישראל, באמצעות פרקליטות מחוז חיפה ועו”ד חיים זליכוב וצביקה זליכוב ממשרד עורכי הדין Kennedys, הגישה לבית המשפט המחוזי בחיפה הצעה למתווה משפטי לבירור תביעות הנזיקין שיוגשו בעקבות ‘אסון מירון’.

במהלך הילולת רשב”י לפני יותר משנה וחצי, אירע ‘אסון מירון”, במהלכו נהרגו 45 חוגגים ונפצעו רבים נוספים.

לאחרונה הוגשה תביעה משפטית על ידי משפחות 10 מהרוגי האסון בבית המשפט המחוזי בחיפה. מדובר בתביעה מורכבת, המשלבת מספר רשויות מדינה וגופים נוספים, שנטען כי היו מעורבים בהליך תכנון, הפקת וביצוע ההילולה.

נוכח ייחודיות האירוע, היקף הנפגעים בו וריבוי הגורמים המעורבים – הן הנתבעים בהליך עצמו והן צדדים נוספים אשר טרם צורפו להליך – ומתוך הכרה בתרומה של ניהול הליך מהיר ויעיל לנפגעים ומשפחותיהם, וללא קשר לעמדת המדינה בהליך אשר תתברר בפני בית המשפט, הציעה המדינה מתווה לניהול התביעה אשר יקל על אותם נפגעים ובני משפחותיהם לברר את נזקיהם בפני בית המשפט באופן יעיל.

המתווה המוצע כולל דיון יעיל בתביעות הניזוקים, בפני בית משפט אחד – במקום שינוהלו תביעות מקבילות בבתי משפט שונים – מה שיוביל לחיסכון בזמן שיפוטי מחד, אך בעיקר, חיסכון משמעותי של הוצאות הנפגעים ובני משפחותיהם, צמצום מחלוקות ויצירת וודאות משפטית, אשר תוביל לניהול הליך מהיר בעניינם ולטובתם.

במסגרת המתווה המוצע יוזמנו הנפגעים ב’אסון מירון’, אשר יתאימו למתווה המוצע, להצטרף להליך המתנהל בפני בית המשפט בחיפה, באופן שיחסוך להם הוצאות רבות – דבר שיקל מאד על התובעים לקדם את הגשת התביעה ויחסוך להם סכומים ניכרים, אשר בהיעדר המתווה יידרשו להוציא מכיסם.

המתווה מציע מנגנון מקוצר של מינוי מומחים רפואיים מטעם בית המשפט בלבד, אשר עלותם לא תושת על התובעים, ומנגנון הכרעה מהיר של בית המשפט.

הוצע, כי יקבע פרק זמן בו יוגשו תביעות על פי המתווה על ידי הניזוקים השונים, אשר מתאימים להימנות עליו.

המתווה המוצע לא שולל אפשרות להגיש תביעה פרטנית ממי שלא בא בגדרו.

ביום 29.1.2023 התקיימה ישיבת קדם משפט ראשונה בפני סגנית נשיא בית המשפט המחוזי בחיפה, השופטת בטינה טאובר, במסגרתה הוצע לצדדים לנסות לשכלל את המתווה המוצע, על מנת שניתן יהיה להגיע להסכמות אודות תנאיו ולקדם את בירור התביעות.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות