“מה זה הלאפות האלה?”: בן גביר סגר מאפיות שאפו פיתות למחבלים

השר לביטחון לאומי היה המום: מחבלים שפלים מייצרים פיתות טריות לעצמם בתוך בתי הכלא • הוא רתח מזעם: "מה זה, שכונת התקווה בכלא? איך יכול להיות שרוצחים עם דם על הידיים מקבלים כל יום לאפה, מה זה האבסורד הזה?" • ומה התירוץ של שב"ס?
חרדים 10
י' שבט התשפ"ג / 31.01.2023 23:55

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, הורה לשב”ס לסגור מיידית שתי מאפיות שפעלו בתוך שני בתי כלא ביטחוניים – וסיפקו מדי יום פיתות טריות למחבלים.

לפי דיווח של איציק סבן ב’ישראל היום’,  בן גביר רתח מזעם כשנודע לו על קיומן של המאפיות: “מה זה הלאפות האלה? השתגענו, פשוט השתגענו”.

בסביבת השר טוענים, כי בכוונתו להביא לדיון בקבינט את דו”ח קעטבי, שבו לפחות 20 המלצות כיצד ניתן להחמיר את תנאי המחיה של המחבלים בכלא, בהקדם האפשרי.

מה שבן גביר לא ידע אז הוא שבבתי הכלא הביטחוניים ‘רמון’ ו’קציעות’ פועלות מאפיות, שבהן מייצרים האסירים את הפיתות בעצמם ולעצמם.

לדברי גורם שנכח בדיון, הדבר עורר את חמתו: “מה זה, שכונת התקווה בכלא? לא ייתכן שמחבלים שפלים יזכו לפריבילגיה כזו, ואפילו יותר מכל אזרח אחר. איך יכול להיות שרוצחים עם דם על הידיים מקבלים כל יום לאפה, מה זה האבסורד הזה?”

בעקבות הגילוי שוחח בן גביר עם נציבת שב”ס, רב־גונדר קטי פרי, והורה לסגור לאלתר את המאפיות.

תחילה נסגרה המאפייה בכלא נפחא, ולאחרונה נסגרה גם זו שבכלא קציעות.

“דין מי שרצח יהודי אינו כדין אסיר פלילי”, אמר השר בישיבה, “אסיר ביטחוני צריך לקבל את המינימום על פי החוק, ויש לנקוט כלפיו אפס סובלנות”.

גורמים בשב”ס אמרו ל’ישראל היום’ כי סיפור הפיתות החל כבר לפני 17 שנה בכלא מגידו, כשהאחריות לבתי הכלא עברה מצה”ל לשב”ס, ומאוחר יותר נפתחה מאפייה גם בכלא אשל.

הגורמים התקשו להסביר מדוע האסירים מקבלים פיתות חמות מדי יום, אך אמרו כי סיבת קיומן של המאפיות היא כלכלית – חיסכון שנתי בסך כ־1.5 מיליון שקלים, כמו גם ביטחונית – למניעת הברחות באמצעות המאפים.

בלשכת בן גביר מסרו בתגובה ל’ישראל היום’: “איננו מתייחסים להוראות ספציפיות של השר, אך לכולם ברורה מדיניותו הכללית. לא נקבל מציאות שבה מחבלים מקבלים תנאים מועדפים בבית הכלא”.

 

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    צודק!
    01/02/2023 08:48
    Srul
  1. לחם יבש זה יותר מדי…

  2. שיביא להם את הפיתות אחרי שבוע שהיו בחוץ
    01/02/2023 12:15
    אליה