נחשף דוח שהזמינה המשטרה: המוזהרים יגלגלו אחריות על דרעי?

על פי הדוח, שנכתב בידי שני מהנדסים לבקשת יחידת להב 433, אריה דרעי לא אישר את הסדרת ההר - וקרא שלא להגביל את כמות המשתתפים • חלק מהגורמים שהוזהרו במסגרת ועדת החקירה, בהם קציני משטרה, עשויים לנסות ולגלגל את האחריות על השר דאז - שלא קיבל מכתב אזהרה
חרדים 10
ט' שבט התשפ"ג / 31.01.2023 20:56

דוח שנכתב לבקשת יחידה להב 433 במשטרה שחקרה את ‘אסון מירון’ עד הקמת ועדת החקירה הממלכתית, ופורסם היום (שלישי) ב’כאן חדשות’ מייחס אחריות לאירוע על יו”ר ש”ס אריה דרעי.

לפי הדוח, שנכתב בידי מהנדסים, לדרעי – שכיהן כשר הפנים בעת האסון – הייתה אחריות בשני היבטים:

הראשון – העובדה שהיה אחראי על מינהל התכנון ב-2018 וסרב לחתום על תכנית להסדרת ההר.

השני – קריאתו הפומבית, יחד עם פנייתו לשר לביטחון פנים דאז, אמיר אוחנה, לקיים את ההילולה במתווה של הר פתוח.

בשנת 2018 אושרה תכנית מתאר להסדרת אתר ההר, בחתימת השר הממונה משה כחלון והשר להגנת הסביבה זאב אלקין. מנהל התכנון במשרד הפנים, תחת השר דרעי, סרב לחתום על אישור התכנית – והיא נגנזה.

בדוח נטען, כי אחד הגורמים המרכזיים לצפיפות בהר ובאירוע הייתה החלטת המשטרה שלא להגביל את מספר המגיעים להילולא. עוד צוין, כי השר דרעי הוציא הודעה לתקשורת, בה נאמר כי הוא הציג את משנתו לשר אוחנה, לפיה לא תוגבל הגעת מתפללים.

בשבועות הקרובים יעידו בפני הוועדה לחקר ‘אסון מירון’ מחברי הדוח, גיא קדם וד”ר אבי גריפל.

עם התחדשות דיוני ועדת החקירה, שני מחברי הדוח יחקרו בשבועות הקרובים על ידי כמה מהאישים שקיבלו מכתבי אזהרה מהוועדה. חלקם, בהם קציני משטרה, מתכוונים לברר עמם את עניין אחריותו של דרעי, שלא קיבל מכתב אזהרה.

יצוין, כי בחירתו של גיא קדם לכתיבת התחקיר העלתה סימני שאלה לפני כשנה וחצי. בתחקיר של ‘כאן חדשות’ עלה, כי במשטרה בחרו את קדם לטובת ייעוץ למשטרה בתחקיר, אך הבעיה הייתה שהוא אינו מהנדס בטיחות, אין לו רקע רלוונטי באירועים דומים ועלותו הייתה חשובה יותר מכישוריו וניסיונו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות