אבי חימי התפטר מתפקידו בלשכה • המשטרה פתחה בבדיקה פלילית

יממה לאחר הפרסום בחדשות 13 על המעשה החמור שעשה בפני אישה צעירה בשיחת וידאו: יושב ראש לשכת עורכי הדין אבי חימי הודיע כי הוא מתפטר מתפקידו כראש הלשכה • השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר: "טוב שאבי חימי קיבל קריאתי להתפטר. כדאי שיעשה חשבון נפש על מעשיו"
חייים טוויל
ט' שבט התשפ"ג / 31.01.2023 17:33

יממה לאחר החשיפה של אילה חסון בחדשות 13: יושב ראש לשכת עורכי הדין אבי חימי, הודיע הערב (שלישי), במהלך ראיון עם גיא פלג בחדשות 12, כי הוא מתפטר מתפקידו כיושב ראש הלשכה – לאחר שדווח כי ביצע מעשה חמור בפני אישה צעירה בשיחת וידאו.

“זה לא סוד שהתלבטתי. אני עובר יממה מורכבת וקשה”, אמר בראיון. “התלבטתי משום שלא רציתי לכוחות השחור, לציר הרשע, לנצח. יחד עם זאת במצב שנוצר אני צריך זמן לעצמי, זמן למשפחתי והחלטתי להודיע על הפסקת כהונתי בלשכת עורכי הדין”.

המשטרה הודיעה הערב כי אגף החקירות והמודיעין במשטרת ישראל, בהתייעצות עם פרקליטות המדינה, בוחן את הפרסום אמש בעניינו של יו”ר לשכת עורכי הדין, עו”ד אבי חימי.

אתה לוקח בחשבון שעשויה להיפתח בסוף חקירת משטרה? הוא  נשאל בראיון.

“אני אשמח. אני אשמח”, השיב.

אילו היית היועץ המשפטי לממשלה והיית שומע על בחורה שעל פי הפרסום טוענת שמחוץ לשום קונטקסט פתאום חשפת את עצמך בפניה?

“אתה חוזר על שקרים מובנים. לא חשפתי בפניה בלי שום קונטקסט. אני אתייצב בכל מקום למסור את גרסתי המפורטת שמגובה בראיות על הקשר הזה. אני מוכן לעשות פוליגרף ולכל שאלה. ידיי נקיות”.

לכשיתפטר רשמית, ממלא מקומו עו”ד ליאור שפירא ימונה לתפקיד באופן אוטומטי.

בחלוף 60 ימים מהתפטרותו, המועצה הארצית של לשכת עורכי הדין תתכנס ותחליט אם להאריך את כהונת עו”ד שפירא עד למועד הבחירות ביוני, או להקדים אותן.

על פי פרסום הבוקר ב’הארץ’, חימי שב וטען בפני מקורביו כי לשיטתו לא נפל רבב במעשיו, וכי המעשים נעשו בהסכמה מלאה ללא כל תמורה.

יצוין, כי בעקבות הפרסום על המעשה החמור שעשה, חימי ביטל את בטקס הסמכת עורכי דין שהתקיים בשעות הצוהריים, שבו נכחה גם נשיאת העליון אסתר חיות – שאמרה: “צר לי מאוד שפרסומים מן היממה האחרונה מעיבים על האווירה החגיגית של הטקס”.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיב להודעת ההתפטרות של יו”ר לשכת עורכי הדין: “טוב שאבי חימי קיבל קריאתי להתפטר. כדאי שיעשה חשבון נפש על מעשיו וככל שביקש לאתרג את עצמו, ידע כל מאותרג פוטנציאלי שלא יעזור. האמת תצא לאור וזה שאדם תומך בעמדות השמאל לא מקנה לו חסינות כנגד מעשיו הרעים”.

חימי, שהודיע בחודש שעבר כי לא יתמודד שוב על ראשות הלשכה, יצא לאחרונה נגד הרפורמה של הממשלה לשינוי מערכת המשפט, ואף השתתף בהפגנות נגדה.

אתמול דיווחה אילה חסון בחדשות 13, כי הצעירה אשר בפניה בוצע המעשה היא עורכת דין שביקשה ממנו המלצה להיות שופטת והייתה תלויה בו להמשך הקריירה שלה.

מאז הדיווח אמש, נשמעו קריאות מהאופוזיציה ומהקואליציה כי עליו לסיים את תפקידו מיד.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות