שוב ענישה מקילה: ניסה לרצוח שני חרדים וישב רק שמונה שנים בכלא

מחבל שניסה לדקור שני חרדים בירושלים קיבל היום עונש מקל של שמונה שנים בלבד - זאת למרות בקשת הפרקליטות להחמיר יותר בעונשו • עו"ד בלייכר: "עונש קל ביותר אשר פוגע קשות במלחמה בטרור ונותן פרס למחבלים"
חיים טוויל
ט' שבט התשפ"ג / 31.01.2023 16:38

שופטת בית המשפט המחוזי בירושלים מרים לומפ גזרה היום (שלישי) שמונה שנות מאסר בלבד על מחבל שביצע פיגוע דקירה סמוך לשער שכם בירושלים.

פסק הדין המקל מגיע לאחר שהשופטת החליטה להתחשב ברקע המשפחתי של המחבל ובכך שמודבר ‘במעידה ראשונה שלו’, כהגדרתה, וכן כי טען כי המעצר קשה לו.

כל זאת למרות שהמחבל לא הביע חרטה על מעשיו וכן שינה את הגרסות שלו לאירועים. את נפגעי העבירה מייצג עו”ד חיים בלייכר מחוננו, אשר תקף את קולת העונש.

מדובר בפיגוע דקירה שאירע לפני כשנה וחצי, כאשר המחבל עלי עג’אלין יצא מביתו עם סכין חדה וארוכה במטרה לפגוע ביהודים באזור שער שכם. שעה לאחר מכן, שהגיע למקום, הוא הבחין בשני יהודים בעלי חזות חרדית שעושים את דרכם מכיוון שער שכם אל עבר רחוב שבטי ישראל.

המחבל החל לעקוב אחרי השניים וסמוך לרכבת הקלה שלף סכין וניסה לדקור את אחד מהם בגבו. כתוצאה מכך, נפלה הסכין מידיו של המחבל ומשכך הוא נמלט מהמקום.

על פי פסק הדין, כתוצאה מהפיגוע סובל המותקף מטראומה ואימת המוות שחווה בעת הפגיעה, נותרה גם כיום, מוחשית ומשמעותית.

בדיון ביקש נציג הפרקליטות כי יוטל על המחבל ענישה חמורה וזאת בין השאר כיוון שהמחבל נושא באחריות מלאה על המקרה כמבצע יחיד. הוא תכנן מראש את המעשה, על מנת להיות שאהיד, הצטייד בסכין, כך שהמעשה טומן בחובו פוטנציאל נזק רב, ונעשה עקב מניע לאומני-אידיאולוגי. אך בנס הסתיים האירוע בלא נזקים חמורים לגוף.

בנוסף, במעשיו כיוון הנאשם להטיל פחד ואימה על הציבור, בביצוע מעשה טרור.

לעומת זאת, בפסק הדין קובעת השופטת לומפ כי הבקשה של הפרקליטות לגזור עונש של 10-14 שנות מאסר, חורגת לטעמה ממתחם העונש ההולם בנסיבות האלו. בהמשך פסק הדין קובעת השופטת כי לטענתה העונש צריך להיות בין 7 ל-10 שנים, ובכל זאת בפסק הדין היא קבעה שמונה שנים בלבד. כמו כן המחבל יפצה את הנדקר ב-25,000 שקלים ואת חברו שהלך איתו בסכום של 2,000 שקלים.

עו”ד חיים בלייכר: “מדובר במחבל שניסה לבצע פיגוע דקירה על כל המשמעות של כך. המחבל לא הצליח לגרום פציעה פיזית אבל גרם נזק רב ביותר לקורבן שחייו השתנו ללא היכר. המחבל גרם פגיעה חמורה ביותר בבטחון הציבור. מלכתחילה היה מחדל של הפרקליטות שהמחבל לא הואשם בניסיון לרצח ואנו התרענו על כך בפני הפרקליטות. אך גם לפי האשמה לבסוף מדובר בעונש קל ביותר אשר פוגע קשות במלחמה בטרור ונותן פרס למחבלים”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות