‘הנורבגים’ של הליכוד לוחצים: “נמאס לנו מהתירוצים של השרים”

מועמדי רשימת הליכוד ממספר 37 עד מספר 44 דורשים מהשרים שטרם התפטרו במסגרת החוק הנורבגי להתפטר • נתניהו, מצידו, מפעיל לחץ על השרים, בניסיון להחלישם לקראת אישור תקציב המדינה • רק 4 שרים מהליכוד התפטרו עד כה, והלחץ על הנותרים גובר: "טענות הזויות ומגוחכות"
אריה ריבקינד
ט' שבט התשפ"ג / 31.01.2023 16:27

לקראת אישור תקציב המדינה: ראש הממשלה מגביר את הלחץ על שרי הליכד להתפטר מתפקידם כך שבמקומם ייכנסו חברי כנסת חדשים, במסגרת החוק הנורווגי.

לפי דיווח בחדשות 12, הסיבה היא שנתניהו אינו מעוניין ששרים יאיימו עליו בהצבעה נגד התקציב, כדי לסחוט תקציבים והישגים.

גם חברי הכנסת ‘המיועדים’ מפעילים לחץ על השרים. במסגרת לחץ זה הם מפיצים את מספרי הטלפון של השרים שלא התפטרו, כדי שחברי מרכז המפלגה יפעילו עליהם לחץ לפרוש לטובתם.

עד כה התפטרו רק ארבעה שרים מהליכוד: מיקי זוהר, חיים כץ, עמיחי שיקלי ועידית סילמן.

אתמול בבוקר קיימו מועמדי רשימת הליכוד ממספר 37 עד מספר 44 ישיבה שאחריה, החליטו להעלות הילוך במאבק.

מדובר על מועמדי רשימת הליכוד צגה מלקו – נציגת העדה האתיופית, אושר שקלים – מחוז תל אביב, חברת הכנסת לשעבר קטי שטרית, משה פסל – משבצת צעיר, ששי גואטה – מחוז מועצות אזוריות, אביחי בוארון – מחוז יש”ע, עפיף עבד – נציג המגזר הדרוזי ושבתאי קטש – נציג המגזר החרדי.

לדבריהם, הישיבה התנהלה “באווירה קשה מאוד של אכזבה מהשרים של הליכוד, שנכון לרגע זה מסרבים להתפטר מהכנסת בטענות הזויות ומגוחכות בכדי שהבאים בתור ברשימה יכנסו כחברי כנסת”.

גורמים בישיבה תקפו את ההתנהלות במפלגה ואמרו: “אנחנו מעלים הילוך, נמאס לנו מהתירוצים של השרים. מעכשיו מי שלא איתנו – נגדנו”.

עיקר הלחץ ממוקד כעת בכניסתה לכנסת של נציגת העדה האתיופית צגה מלקו.

אתמול שלחו פעילים למען צגה מלקו מכתב לנתניהו, בו ביקשו ממנו לפעול כדי שהשרים המדוברים יתפטרו: “במהלך הקמפיין חרשנו את הארץ על מנת להביא את הניצחון המיוחל לתנועת הליכוד. מאות אלפים שבו הביתה לתנועת הליכוד והצביעו מחל, ובכך ניצחנו בענק… הציבור הוא הריבון. הציבור בחר את החברי הכנסת. הימין קיבל 64 מנדטים בהובלתך .לכן, המנדט הוא שלך להוביל את השינוי המיוחל”.

הם הוסיפו: “אנו מבקשים את התערבותך האישית להכנסת ד”ר מלקו בחוק הנורובגי ולשתף אותה בעשייה של הממשלה בראשותך. אנו מאמינים ובטוחים שתפעל לשילוב קהילת ביתא ישראל בעמדות מפתח, וביניהם בחזית הסברה הבינלאומית. מדינת ישראל היא ארצנו ומולדתנו, לכן, נתגייס לכל משימת הסברה ועוד ונגין עליה בחירוף נפש”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות