בנט גילה: “אחרי החגים אנחנו כבר יוצאים לבחירות חדשות”

יוני גרין
|
י"ז אלול התשע"ד / 12.09.2014 12:14
במפגש פעילים סגור שקיים השר נפתלי בנט, הוא הסביר לאחד מפעילי המפלגה מדוע הוא ממהר כל-כך עם אישור החוקה החדשה שמשדרגת מעמדו ושליטתו: “אני חייב לגמור את העניין הזה עכשיו, כי אחרי החגים ישראל הולכת לבחירות חדשות”

השר נפתלי בנט, יו”ר הבית היהודי, סבור שהבחירות בפתח.

לפי דיווח של העיתונאי זאב קם באתר nrg, במהלך מפגש עם פעילים שהתקיים ביום ראשון השבוע, בניסיון לשכנע פעילים לאשר את החוקה החדשה של הבית היהודי, שמשדרגת באופן משמעותי את מעמדו ושליטתו במפלגה הדתית-לאומית, הוא אמר לנוכחים כי הבחירות בפתח.

קם מספר, כי במהלך המפגש, שהתקיים בירושלים, נועד בנט עם קבוצת חברי מפלגה מהבירה, שנחשבים לגדולים ולקולניים שבמתנגדיו. שלושים אנשים ישבו מולו, רובם עוינים. לאחר דברים שאמר בנט באופן יזום, הגיע גם שלב השאלות, שלו חיכו מרבית הנוכחים.

בשלב מסוים נעמד אחד הפעילים והעלה את נושא פתיחת המפלגה לכל מי שמעוניין להתמודד בה, כולל לחילונים. הפעיל הסביר כי מדובר בהחלטה לא פשוטה לאדם כמוהו, שחי ונושם את המפלגה כבר הרבה שנים. גם נושא האחדות מול מפלגת תקומה של אורי אריאל הוזכר הפעיל בדבריו.

“אני לא מתנגד לחוקה”, אמר הפעיל לבנט, “אבל לטובת העניין וכדי להרגיע את השטח, וכן גם לטובת האחדות מול תקומה, כדאי לחכות מעט עם כל הסיפור של החוקה”, הוא הציע ליו”ר המפלגה. הפעיל אף הוסיף כי נכון יותר יהיה להקים שולחן דיונים חדש, רחב יותר מהצוות שגיבש את החוקה הנוכחית, ולעשות את הכול בהסכמה.

התשובה הראשונה של בנט הייתה מעט מתחמקת, והפעיל התעקש וחזר על השאלה.

אלא שאז הגיעה התשובה, לפי קם, שהשאירה את הנוכחים בחדר ללא מילים: “אני חייב לגמור את העניין הזה עכשיו”, הבהיר בנט, “כי אחרי החגים אנחנו כבר יוצאים לבחירות חדשות”. שקט השתרר בחדר. בנט, שהבין כי אולי סיפר דבר שלא היה אמור להישמע בפורום כזה, שינה מהר את הנושא והמפגש המשיך כסדרו.

אבל את הדברים שאמר יו”ר הבית היהודי כבר אי אפשר היה להסתיר: האם בנט יודע שמדינת ישראל בדרך לבחירות חדשות, אך בוחר שלא לגלות את זה באופן פומבי כדי לא להכניס את המערכת הפוליטית למצב עוד יותר היסטרי מזה שהיא כבר נמצאת בו? בשבועות הקרובים נגלה את התשובה.