ח”כים ערבים דורשים: שעות רחצה בהפרדה במעיינות

אחרי שהתעוררה סערה פוליטית: חמישה ח"כים ערבים הגישו הצעת חוק להסדרת שעות רחצה נפרדות במעיינות ואתרי הטבע • דורשים: "משך ההפרדה לא יפחת מ-15% מכלל שעות הפעילות של כל אתר" • מנכ"ל בצלמו: "מקווה שכעת, כאשר ערבים דורשים  זאת - השמאל כבר לא יתנגד"
אריה ריבקינד
ט' שבט התשפ"ג / 31.01.2023 13:19

פרסום ראשון בחרדים 10: חמישה חברי כנסת ערבים הגישו אתמול (שני) הצעת חוק להפרדה במעיינות ובאתרי הטבע של רשות הטבע והגנים. בכך הם מחזקים את הצעת החוק של משה גפני.

בדברי ההסבר להצעה של חברי הכנסת אימאן ח’טיב יאסין, מנסור עבאס, ווליד טאהא, ואליד אל הואשלה ויאסר חוג’יראת, הובאו דבריו של חבר הכנסת לשעבר הגוראי יהודה אברמוביץ ז”ל מאגודת ישראל, בעד ההפרדה לחרדים.

בשבוע שעבר התעוררה סערה פוליטית לאחר שח”כ משה גפני, הניח על שולחן הכנסת עם חברי מפלגתו, סגן השר אורי מקלב וח”כ יעקב אשר, הצעת חוק להסדרת שעות רחצה נפרדות לגברים ולנשים במעיינות ובשמורות טבע, כאשר לפי הצעת החוק, לפחות 15 אחוזים משעות הרחצה של האתרים הללו יהיו בהפרדה.

בהצעת החוק של חברי הכנסת הערבים על הסדרת מקומות רחצה – ייעוד זמנים לרחצה נפרדת באתרי טבע נאמר:  “ייעוד זמנים לרחצה נפרדת באתרי טבע –   מליאת הרשות לשמירת הטבע והגנים הלאומיים תקבע בכללים מועדים לרחצה נפרדת לגברים ולנשים בגנים לאומיים ובשמורות טבע אשר יש בהם מקומות המיועדים לרחצה.

“מועדים  ייקבעו לזמן שמשכו לא יפחת מ-15% מכלל שעות הפעילות של כל אתר. המועדים ולוחות הזמנים לרחצה נפרדת יקבעו בהתחשב בביקוש לרחצה נפרדת בקרב האוכלוסיות המעוניינות בכך, וכן בהתחשב בצרכי כלל האוכלוסייה המבקרת באותו אתר”.

בדברי ההסבר להצעה נאמר: “במדינת ישראל ישנם לפחות 20% מהאוכלוסייה מכל הדתות, שמטעמי דת נמנעים מרחצה במקומות שאין בהם שעות רחצה נפרדות, לגברים ולנשים.

“עקב כך, נמנע מאוכלוסייה זו לבקר ולהשתמש באתרי טבע שיש בהם מקומות רחצה, מכיוון שאין בהם הסדר של שעות רחצה נפרדת לנשים ולגברים. כך למעשה אוכלוסיות אלו מופלות לעומת כלל אזרחי המדינה.

“ההפליה מתעצמת, כאשר מדובר באתרי טבע ששייכים למדינה, ובפועל אינם מאפשרים לאוכלוסיות אלו לבקר ולהשתמש באתרים רחצה בטבע, בהתאם לדתם ואמונתם. בכך, המדינה מונעת את השימוש של כלל הציבור במשאבי הטבע ששייכים לכלל הציבור.

“כבר בשנת 1978, בעקבות הצעת חוק של חבר הכנסת אברמוביץ, תוקן חוק הסדרת מקומות רחצה, והוסדרה סוגיית חופי ים נפרדים. בשנת 1995 בעקבות הצעת חוק של חבר הכנסת משה גפני, הוסדרה חובת הפרדה במקומות רחצה המוגדרים כ’מקומות מרפא’, אך סוגיית ההפרדה באתרי הרחצה באתרי הטבע לא הוסדרה בחוק עד כה ועל כן מוצע להסדיר עניין זה בחוק כעת.

“לאור האמור, מוצע לקבוע בחוק שכל מקום רחצה שמנוהל על ידי הרשות לשמירת הטבע והגנים, יקבעו שעות רחצה נפרדות לנשים ולגברים. הצעת חוק זהה הונחה על שולחן הכנסת העשרים וארבע על ידי חבר הכנסת משה גפני וקבוצת חברי הכנסת”.

שי גליק, מנכ”ל בצלמו, אומר לחרדים 10: “אני מקווה שכעת כאשר חברי כנסת ערבים דורשים  זאת – השמאל כבר לא יתנגד. אין ספק שלא מדובר בכפיה דתית אלא סך הכל דאגה לכלל אזרחי ישראל. הציבור החרדי והערבי ביחד מונה קרוב לשלושים אחוז ולא ייתכן שהוא יקופח ולא יקבל אפילו אחוז אחד מהזכות ליהנות ממשאבי הטבע”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות