רגע לפני עליית מחירי הדלק: הצעד של סמוטריץ’ שיבטל ההתייקרות

השר פרסם צו להפחתת הבלו על הדלק באופן שיבטל את עליית המחירים • הצו ייכנס לתוקפו בתוך כ-48 שעות - ומחיר הדלק יוזל באופן מיידי למחירו לאחר ההוזלה הקודמת
אריה ריבקינד
ט' שבט התשפ"ג / 31.01.2023 12:41

נלחם ביוקר המחיה: שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ החליט היום (שלישי) לפרסם צו להפחתת מס הבלו על הדלק באופן שיבטל את עליית מחירי הדלק ב-33 אגורות, שתיכנס לתוקף בלילה הקרוב.

הצו ייכנס לתוקפו בתוך כ-48 שעות ומחיר הדלק יוזל באופן מיידי למחירו, לאחר ההוזלה הקודמת עליה החליט שר האוצר סמוטריץ׳ לפני כחודש.

מלשכת ראש הממשלה נמסר: רה”מ בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ קיימו בימים האחרונים התייעצויות רצופות כדי לבלום את עליית מחיר הדלק. רה”מ מברך את שר האוצר על החלטתו מהיום לבטל את עליית המחירים. ההקלה במחירי הדלק תיכנס לתוקף בעוד 48 שעות.

ביום ראשון הודיע משרד האנרגיה כי בחצות הלילה שבין שלישי לרביעי יעודכנו מחירי הדלק, כך שהמחיר המרבי לליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת יעלה 7.17 ש”ח לליטר, עליה של 33 אגורות מהעדכון הקודם.

תוספת בעד שירות מלא תעמוד על 21 אגורות לליטר, זאת בהתאם לעדכון הקודם.

לפני כשבועיים הצהיר סמוטריץ’ כי הורה על פרסום צווים להפחתת מס הקניה ומס הבלו על בנזין החל מחודש פברואר, בשיעור שצפוי להוריד 13 אגורות ממחירו של ליטר בנזין לצרכן לעומת המחיר ללא ההפחתה המוצעת. לפי הצעתו, תיקבע בהוראת שעה כי מס הקנייה ומס הבלו אשר יחולו על בנזין עד סוף שנת 2023 יופחתו, כך שיעמדו על 3,183.32 ש”ח לאלף ליטרים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות