מבן גביר ועד מיכאלי: ‘חימי חייב להתפטר’ • וואלה: צפוי להתפטר

גורמים בלשכת עורכי הדין מעריכים: היו"ר יסיים בקרוב את תפקידו, על רקע הפרסום של אילה חסון כי ביצע מעשה חמור מול עורכת דין שעליה המליץ לתפקיד שופטת • ייערכו בחירות בזק, וביוני יתקיימו בחירות לקדנציה מלאה • בקואליציה וגם באופוזיציה קוראים לו להתפטר: "מזעזע"
חיים טוויל
ט' שבט התשפ"ג / 31.01.2023 11:11

יו”ר לשכת עורכי הדין אבי חימי צפוי להתפטר מתפקידו בימים הקרובים בעקבות הטענות כי ביצע מעשה חמור בפני אישה צעירה בשיחת וידאו. כך אמרו היום (שלישי) גורמים בכירים בלשכה לאתר ‘וואלה’.

לאחר מכן, צפויות להיערך בחירות בזק לראשות הלשכה עד לחודש יוני, אז ייערכו הבחירות לקדנציה מלאה.

גורמים בסביבתו אמרו היום ל’הארץ’, לאחר ששוחחו עמו, יושב ראש לשכת עורכי הדין מתכוון להתפטר בימים הקרובים מתפקידו.

על פי ‘הארץ’, חימי שב וטען היום בפני מקורביו כי לשיטתו לא נפל רבב במעשיו, וכי המעשים נעשו בהסכמה מלאה ללא כל תמורה.

יצויין כי בעקבות הפרסום, חימי ביטל את השתתפותו בטקס ההסמכה של עורכי הדין החדשים שעברו את בחינות הלשכה, בהשתתפות נשיאת העליון.

חימי, שהודיע בחודש שעבר כי לא יתמודד שוב על ראשות הלשכה, יצא לאחרונה נגד הרפורמה של הממשלה לשינוי מערכת המשפט, ואף השתתף בהפגנות הענק נגדה.

הטענות פורסמו אמש על ידי אילה חסון בחדשות 13, ולפיהן הצעירה אשר בפניה בוצע המעשה היא עורכת דין שביקשה ממנו המלצה להיות שופטת והייתה תלויה בו להמשך הקריירה שלה.

מאז הדיווח אמש, נשמעות קריאות מהאופוזיציה ומהקואליציה כי עליו לסיים את תפקידו.

יו”ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי טענה כי מכיוון שחימי לא מכחיש – מדובר ב”ניצול ושימוש לרעב בכוחו ובתפקידו”.

מיכאלי אמרה: ”אבי חימי, על פניו, לא מכחיש מעשים עם אישה שגורלה המקצועי היה בידיו. גם אם זה ‘בהסכמה’ והוא רק ‘נתן המלצה’ זה ניצול ושימוש לרעה בכוחו ובתפקידו. על אחת כמה וכמה אם לא היתה הסכמה. עליו להתפטר וללכת הביתה”

השר איתמר בן גביר כתב כבר אמש בטוויטר:  “החשיפה המזעזעת של אילה חסון על ראש לשכת עורכי הדין אבי חימי מחייבת אותו להודיע באופן מיידי על התפטרותו. חימי שלקח על עצמו בשבועות האחרונים את תפקיד מטיף המוסר הלאומי, צריך לערוך עם עצמו חשבון נפש עמוק – וכצעד ראשון, להודיע לאלתר על התפטרות מתפקידו”.

ח”כ טלי גוטליב מהליכוד תקפה בחריפות את חימי בנאום בכנסת והתייחסה לעמדותיו הפוליטיות. “אם אתה מטרידן, או אם אתה עושה משהו שהוא לא מוסרי – תהיה בצד הנכון של המפה הפוליטית. לא הבנתי איך אבי חימי, יו”ר הלשכה, איך הוא הפך מאיש ימין לאיש שמאל. ככה זה כשאתה יודע שמחזיקים עליך מידע – כשאתה איש שמאל, אתה מאותרג”.

חבר הכנסת משה טור-פז מיש עתיד צעק לעברה: “את אומרת שבן אדם חף מפשע עד שהוא לא הורשע”.

גוטליב השיבה: “אני לא מדברת כאן על עבירה פלילית, היא לא מעניינת אותי – אני מדברת על הצביעות של השמאל”.

ח”כ תא”ל במיל. שרון ניר מישראל ביתנו, לשעבר יועצת הרמטכ”ל לענייני מגדר: “שוב אנחנו שומעים על אדם במשרה בכירה, שמשתמש לרעה בכוחו ובתפקידו, ומבצע זממו באישה שגורלה המקצועי בידו.

“אדם שביצע מעשה כזה צריך לשלם את המחיר, ללא קשר לעמדותיו הפוליטיות. אין תעודת הכשר להטרדות משום צד של המפה הפוליטית. לכן גם אני כמובן, קוראת לאבי חיימי להתפטר מתפקידו באופן מיידי”.

חגית פאר, יו”ר נעמת, הגיבה על הפרסום: “מי שעומד בראש ארגון שמייצג את עורכי הדין בישראל לא יכול להיות אדם שניצל לכאורה את מעמדו – לכן עליו לשים את המפתחות. אסור שסוגיות שכאלו יהפכו לעניין של ימין ושמאל, תומכי ממשלה או מתנגדיה. ראשי הציבור חייבים לשמש דוגמה ומופת ולהיות ללא רבב. בסוף יש את מה שנכון וראוי”.

מעו”ד אבי חימי נמסר בתגובה לדיווח: “פרסום זה אינו אלא חלק ממכונת הרעל של מי שפועל לקדם את ההפיכה המשטרית. פעם נוספת אנחנו עדים לדרך המסוכנת שבה פוליטיקאים נואשים פועלים ללא גבולות על מנת לרמוס את כל מי שדעתו שונה מדעתם. לקחתי ואני לוקח בחשבון שבמקום להתמודד עם העמדות שלי, ינסו לפגוע בי ברמה האישית וזה הוא מחיר שאני אשלם באהבה גדולה. הכפשות לא ירפו את ידיי ואני אמשיך לפעול במלוא הכוח כנגד ההפיכה המשטרית שרוצה לרסק את הדמוקרטיה הישראלית”.

תגיות

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות