נתניהו: נישאר דמוקרטיה חזקה • בלינקן: קונצנזוס – טוב לרפורמה

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא הצהרה משותפת עם מזכיר המדינה האמריקני: "אנחנו חולקים את אותם עקרונות של שתי דמוקרטיות" • בלינקן התייחס לרפורמת לוין במערכת המשפט: "בניית קונצנזוס סביב הצעות חדשות זו הדרך הטובה ביותר לוודא שהן מאומצות ומחזיקות מעמד"
חרדים 10
ח' שבט התשפ"ג / 30.01.2023 18:08

מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן נחת היום (שני) אחר הצהריים בנתב”ג – כחלק מביקורו במזרח התיכון – ומשם המשיך לפגישה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בירושלים – שנמשכה שעתיים.

בלינקן נפגש תחילה עם נתניהו בפגישה מורחבת ובהמשך בארבע עיניים  בסיום הפגישה השניים מסרו הצהרה לתקשורת.

בהצהרה המשותפת אמר ראש הממשלה, כי לישראל וארצות הברית יש “אינטרסים משותפים וגם ערכים משותפים. אנחנו שתי דמוקרטיות חזקות, ואני מבטיח לך שנישאר שתי דמוקרטיות חזקות”.

נתניהו קרא להרחבת מעגל השלום הערבי-ישראלי, שלדבריו גם “יפתור את הקונפליקט הפלסטיני”.

שר החוץ האמריקני הודה לנתניהו על קבלת הפנים: ”עם הגעתי לישראל הייתה לי הזדמנות להביע את תנחומיי בשמי ובשם ארה”ב על 7 נרצחי הפיגוע. הנשיא ביידן מיהר להתקשר ולהציע עזרה. לאור ההסלמה, חשוב וברור לומר – מחוייבותה של ארה”ב לביטחון ישראל חזקה מתמיד, חזקה כברזל.

”אנו מחויבים למנוע מאיראן נשק גרעיני. אנו ערים למעורבות איראן במלחמה באוקראינה, בכטב”מים שהיא מספקת לרוסיה, ומאפשרת לה לפגוע באוקראינה”.

בלינקן התייחס לרפורמת לוין במערכת המשפט: “בניית קונצנזוס סביב הצעות חדשות זו הדרך הטובה ביותר לוודא שהן מאומצות ומחזיקות מעמד”. מזכיר המדינה האמריקני ציין עוד בנושא, כי “מחאה היא ביטוי לדמוקרטיה”.

הוא הוסיף:  ”אנו מחוייבים להרחבת מעגל השלום, להרחבת הסכמי אברהם. אני רוצה להזכיר את ועידת הנגב – הכינוס הגדול ביותר מאז ועידת מדריד. אנו מחוייבים לבנות ולהרחיב את מעגל השלום, לחבר את ישראל למדינות באזור. זה לא בא על חשבון התקדמות בערוץ הפלסטיני, אבל בעודנו פועלים לאינטגרציה אזורית של ישראל, נוכל להציע הזדמנויות נוספות ולשפר את מצב הפלסטינים. אנו מחוייבים לפתרון שתי-המדינות, וקוראים לרגיעה.

”אנו מחוייבים לסטטוס-קוו הדתי בירושלים, כולל בהר-הבית. אני מודה לרה”מ נתניהו על אמירותיו בנושא. מה שמחבר אותנו הם הערכים הדמוקרטיים – שוויון בפני החוק, שלטון החוק, הגנה על זכויות מיעוטים ועל חירויות אדם; והחברה האזרחית”.

בהמשך הערב הוא ייפגש האורח עם נשיא המדינה יצחק הרצוג ושר החוץ אלי כהן.

עם נחיתתו בנתב”ג גינה את הפיגועים האחרונים והביע תנחומים למשפחות הקורבנות. “קריאות לנקמה נגד קורבנות חפים מפשע אחרים הם לא התשובה, פעולות נקמה נגד אזרחים לעולם לא מוצדקות”, אמר. “זו האחריות של כולם לנקוט בצעדים כדי להרגיע את המתחים במקום להצית אותם”.

בלינקן הוסיף: “יש לעבוד כדי להגיע ליום בו אנשים לא ירגישו מפוחדים בקהילות שלהם, בבתיהם ובבתי התפילה שלהם. זו הדרך היחידה לעצור את גל האלימות העולה שגבה את חייהם של יותר מדי אנשים – יותר מדי ישראלים ויותר מדי פלסטינים. אני אבהיר את זה במהלך שהותי בישראל ובגדה המערבית לכל מי שאיפגש עמו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות