דרעי לאופוזיציה: אתם עושים כעת מעשים כמו גרועים שבשונאינו

יו"ר ש"ס מזהיר מהתנהלות האופוזיציה: "תילחמו בממשלה אבל אל תהרסו את המדינה" • תקף: "הרפורמה תפגע בחופש האקדמאי? מרוב מעורבות משפטית חלק מהציבור החרדי שרוצה ללמוד תואר שני ותארים יותר מתקדמים - לא הולך, בגלל מעורבות משפטית שלא נותנת ללמוד בהפרדה"
אריה ריבקינד
ח' שבט התשפ"ג / 30.01.2023 17:41

יו”ר ש”ס אריה דרעי דחה אחר הצהרים (שני), בפתח ישיבת סיעתו בכנסת, את הטענות כי הרפורמה במערכת המשפט תפגע בכלכלת ישראל.

הוא אמר על ‘ההפחדות הכלכליות’ של האופוזיציה: “זה לא קורה לי כל הזמן שאני מצטט את יאיר לפיד. הוא אמר: תהיו אופוזיציה לממשלה – אבל אל תהיו אופוזיציה למדינה. אני אומר לו ולחבריו: בסדר, אתם באופוזיציה. הציבור אמר את שלו. זו הדמוקרטיה, קבלו את זה בכבוד. תילחמו בממשלה, אל תהרסו את מדינת ישראל.

“אתם עושים כעת מעשים כמו הגרועים ביריבים שלנו, הבי-די-אס וחבריהם בעולם – שפוגעים בישראל, בכלכלה ובמעמד המדינה”.

הוא הדגיש: “לא שמעתי עוד שום טיעון מדוע הרפורמה של יריב לוין פוגעת בכלכלה. אני שומע דווקא אמירות אחרות. יתר מעורבות משפטית פוגעת בכלכלה. שמעתי טענות שהרפורמה תפגע בחופש האקדמאי. אין לי מושג למה – אני רק יודע שמרוב מעורבות משפטית חלק מהציבור החרדי, שרוצות ורוצים ללכת ללמוד תואר שני ותארים יותר מתקדמים לא הולכים, בגלל מעורבות משפטית שלא ללמוד בהפרדה ולא ללמוד מכל מיני שיקולים אחרים”.

דרעי התייחס לדברי יו”ר המחנה הממלכתי: “שמעתי היום את בני גנץ שאומר בואו נגיע להסכמה ולהדברות. אדרבה, יש פה בית מחוקקים, יש פה ועדת חוקה שיושבת ימים ולילות – שבו. אני אומר לכם: על כל דבר אפשר לדבר, אפשר לשבת, אפשר להתווכח, אבל להגיד שאין שום תיקון ולהגיד שאין שום צורך בלתקן, ולהגיד שקץ הדמוקרטיה על כל מילה ועל כל משפט – עם כל הכבוד, הממשלה הזו נבחרה, זאת אחת מהמטרות הגדולות שלה להחזיר את המשילות, לעשות הפרדה בין הרשויות.

“כששכל אחד ייסע במסלול שלו לא תהיינה התנגשויות, כל אחד יידע באיזה רמזור הוא צריך לעצור ואיפה הוא צריך לנסוע. אבל כשנוסעים במסלולים מקבילים ולא יודעים לעצור ברמזורים, אלו ההתנגשויות שקורות היום”.

לדבריו, “הממשלה והקואליציה הזאת נבחרו כדי לממש את רצון הבוחר וכדי לדאוג להפרדה מוחלטת בין הרשויות הללו וכל אחד יהיה חזק בתחומו ואף אחד על חשבון השני”.

את דבריו בישיבת הסיעה פתח דרעי בדברים על פיגועי הטרור בשבת: “בשמי ובשם כל סיעת ש”ס אני פותח בפיגוע הקשה שהתרחש בערב שבת בשכונת נווה יעקב בירושלים. יהודים שנרצחו רק בגלל שהם יהודים. טבח נורא. אכזרי. אין מילים לנחם. השם ייקום דמם.

“הקבינט המדיני ביטחוני והממשלה קיבלו החלטות, שמצד אחד ינקטו ביד קשה ביותר נגד המחבלים ובני משפחותיהם. התחלתי את זה לפני שנים כשר הפנים ולצערי נתקלתי בקשיים מצד המערכת המשפטית, היועמ”ש ובית המשפט”.

הוא הצהיר: “אין דרך יותר הרתעתית מאשר לפגוע באזרחות ובתושבות של המחבלים ובני משפחתם. אין דרך אחרת לפגוע במי שפוגע באזרחי ישראל ובמדינה. הכנסת משדרגת היום את החוק שהממשלה תקדם בכנסת כדי לפגוע במשפחה הגרעינית של מחבלי הטרור”.

על הקמתו מחדש של משרד העבודה – אמר: “הכנסת תאשר היום את משרד העבודה. אלו החכות שאנו מעניקים לשכבות החלשות, ואני מברך את השר יואב בן צור שיבצע את זה בדרך הטובה ביותר. אנחנו נעודד הכשרות מקצועיות ולהכניס כמה שיותר ציבורים למעגל העבודה”.

על ביטול המס על החד פעמי אמר יו”ר ש”ס: “הבטחנו וקיימנו לבטל את המס על הכלים החד פעמיים שפגעו בשכבות החלשות. גם את המס על השתייה המתוקה נבטל, אבל צריך לעשות את זה בשום שכל ולהתחשב בהשלכות הבריאות הכרוכות בנושא”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות