בארה”ב מדווחים: ישראל אחראית לתקיפה המסתורית באיראן

בדרך להסלמה ביטחונית עולמית? גורמים אמריקניים ואחרים אמרו לוול סטריט ג'ורנל כי מתקפת הרחפנים נגד המתקן באיספהאן בוצעה על ידי ישראל • באיראן טענו כי התקיפה סוכלה ומתוך שלושה מל"טים רק שניים הצליחו להתפוצץ מעל אחד מהמבנים. לפי איראן, נגרם נזק קל בלבד
חרדים 10
ז' שבט התשפ"ג / 29.01.2023 18:20

גורמים אמריקניים ואחרים אמרו היום (ראשון) לוול סטריט ג’ורנל כי ישראל אחראית למתקפת הרחפנים שבוצעה אתמול נגד מפעל נשק באיראן. רשמית, איראן לא האשימה אף אחד וישראל לא לקחה אחריות.

לפי הדיווח, התקיפה החריגה באיספהאן התבצעה נוכח הניסיון של ארה”ב ושל ישראל לחפש דרכים חדשות “להכיל” את שאיפותיה הגרעיניות והצבאיות של טהראן.

משרד ההגנה של איראן טען כי הוא סיכל את המתקפה שבוצעה על ידי שלושה רחפנים קטנים. לטענתה, אחד מהם הופל ושניים מהם פגעו רק בגג וגרמו לנזק קל – ללא נפגעים.

באיראן הוסיפו כי המתקפה בוצעה על ידי רחפנים מסוג קוודקופטר. בשל מרחק הטיסה הקצר שלהם, המשמעות היא כי הרחפנים שוגרו מתוך שטח איראן.

בלוג המודיעין “אינטלי טיימס” דיווח הבוקר כי יעד התקיפה היה מתחם המזוהה עם מרכז ל”מחקר ופיתוח חומרים ומערכות אנרגיה” של “המכון לחקר החלל” (IRSC). על פי הדיווח, המתחם קשור גם לקבוצת התעשיות האוויריות (SHIG) ולפרויקט הטילים והחלל של משמרות המהפכה.

ערוצי טלגרם המזוהים עם משמרות המהפכה הפנו אצבע מאשימה אל ישראל ואל “סוכניה” במדינה. “העבר מראה כי איראן תנקום”, נכתב. “המתינו למל”טים סוררים שיפגעו במכליות נפט ציוניות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות