“עברנו מקידוש לקדיש. על הרצפה נפרדתי ממך”: ספד הבן לרפאל הי”ד

מאות בני אדם ליוו למנוחות את הקדוש רפאל בן אליהו הי"ד, שהותיר אחריו אישה וארבעה ילדים • הבן ספד: "אני בטוח שאתה בגן עדן, הצלת אנשים שהיו בתופת" • ראש העיר משה ליאון: "רפאל היקר והאהוב. אתה גיבור אמיתי, גיבור ירושלים. הצלת נפשות רבות"
חרדים 10
ז' שבט התשפ"ג / 29.01.2023 16:18

הלוויתו של רפאל בן אליהו הי”ד, שנרצח בפיגוע בנווה יעקב, התקיימה היום (ראשון) בבית העלמין ‘קהילת ירושלים’ בהר המנוחות.

קובי, בנו הבכור, של רפאל ספד לו בבכי: “אבא יקר ואהוב שלי.  נתת את חייך בשביל שאנשים אחרים לא ייפגעו, אין מעלה גדולה מזאת. היית מודל בשבילי לכל כך הרבה דברים, תמיד הסתכלתי עלייך בהערצה, על הכוח שלך על ועל הלב הענק והיכולת שלך להחזיק אותנו ולפרנס ותמיד עם חיוך ענק על הפנים. אבא שלי, אתה נרצחת ונפלת חלל כגיבור אמיתי, גיבור אמיתי! עשית זאת כדי לעזור לאחרים כמו שתמיד עשית”.

בהספד – שהובא ב’ישראל היום’ – תיאר את רגעיו האחרונים של רפאל הי”ד: “עצרת את הרכב שלך באמצע התופת, בתוך זירת פיגוע – ויצאת רק בשביל לעזור לאחרים חפים מפשע שנפגעו מהמחבל המקולל. שהקדוש ברוך הוא ייקום את דמך אבא. אתה נתת את חייך בשביל שאנשים אחרים לא ייפגעו. אין מעלה גדולה מזאת, אני בטוח שאתה בגן עדן, הצלת אנשים שהיו בתופת.

“המשפחה שלך הייתה איתך ברגעי התופת, אתה הסתכלת למוות בעיניים ולא מצמצת. אתה הגיבור שלי אבא, קיפחת את חייך למען אחרים ואני אנצור זאת בלבי לעד. הלב שלי התרסק לרסיסים.

“אבא שלי, אתה גידלת אותי ולימדת אותי בצורה הכי טובה. קנית לי את זוג האופניים הראשונות ואת המחשב שלי. תמיד נתת לי את כל מה שרציתי. לימדת אותי שצריך סבלנות והתמדה. באת לבקר אותי בארה״ב בווגאס. זמן איכות עם אבא שלצערי לעולם לא יחזור. תמיד היית שם בשבילי. עכשיו אתה למעלה ולא פה איתי. אני יודע שתהיה איתי בלב. אני שמח שהיית בחתונה שלי. זכית להיות הסנדק של הנכד הראשון שלך.

“היית צריך להגיע אליי עם אמא לקליפורניה ללידה של הנכד השני שלך, אבל אני הגעתי ארצה לקחת אותך לבית הקברות. לצערי אבא, אתה לא זכית להחזיק אותו בידיים שלך. אני כל כך מצטער על זה ובטוח שאתה רואה את הכול מלמעלה ושומע אותנו”.

גיסו של רפאל, ספד: “לפני חודש איבדנו את אבא שלי. עכשיו את רפי גיסי, האח הגדול שלי. אין לי מילים לנחם אותך אחותי היקרה. רפי עלה לארץ בגיל ארבע מגרוזיה. הגשמנו את החלום של אבות אבותינו. זה מה שרפי וטינה עשו. הולדתם ארבעה בנים. קובי, רובי, אור חיים, מתן שיהיה בריא וחזק הגיבור שלנו. נשכב על אימא בשביל להציל אותה. אין דברים כאלה. ילד מופנם, שקט”.

בנו אור ספד לו בבכי: “אבא שלי, אני בן 22 לא האמנתי שייקחו לי אותך כל כך מוקדם. אני, מתן ואימא היינו איתך ברגעים האחרונים שלך. עברנו מקידוש לקדיש. על הרצפה נפרדתי ממך. אמרתי לך, סליחה, אני אוהב אותך. עם מי אני אתייעץ?

“לא האמנתי בחלומות הכי שחורים שלי שלא תזכה לחופה שלי. אבא, יש לך נכד שנולד אתמול. הנשמה הגדולה שלך תהיה באותו ילד. עצרת את הרכב וקפצת. חייגת 100 ואפילו לא הספקת להשלים את השיחה. בכדור אחד הוא מחק לי אותך. איזה אסון קרה לנו. אני בחיים לא אשכח אותך. איזה ערב אכזרי. יש לי בור בלב. חצי מהלב שלי הלך. תהיה איתי בכל נשימה”.

משה ליאון, ראש העירי ירושלים, ספד: “רפאל היקר והאהוב. אתה גיבור אמיתי, גיבור ירושלים. הצלת נפשות רבות ביום שישי. אתה היית עם שני בניך ואשתך היקרה. לא חשבת הרבה ויצאת לעזור לילד שאתמול בלילה קברנו אותו. אימא שלו זעקה לעזרה. באותו רגע בא מחבל בן עוולה וירה לך בראש. מאחלים למתן רפואה שלמה שהגן על אימא שלו שהיא לא תיפגע.

“רפאל, גידלת משפחה אהובה, כולם דואגים אחד לשני. הבן הגיע מארה״ב, עזב את אשתו ללידה שם. אני מבטיח לך שנשמור על העיר שכל כך אהבת, על כל תושבי ירושלים על מנת שמקרים כאלה לא יחזרו, שתהיה הגיבור האחרון שהגן על ירושלים”.

צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש90
הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות