3 רחפנים להשמדת מחסן הטילים • פרטים חדשים על התקיפה באיראן

מקורות אמריקנים: ארה"ב ומדינה נוספת אחראיות לתקיפת מחסן הטילים באיראן • המקורות הדגישו: המדינה הנוספת אינה ישראל • תיעוד הפיצוץ
חרדים 10
ז' שבט התשפ"ג / 29.01.2023 15:31

מקורות אמריקנים אמרו היום (ראשון) לערוץ אלערביה אלחדת’ הסעודי שהתקיפה הלילה באיראן הייתה רצינית מאוד והשתתפו בה חילות האוויר של ארצות הברית ומדינה נוספת שהיא לא ישראל – וכוונה למחסן הטילים הבליסטים האיראני.

לרשום את הילדים למוסדות חינוך בי-ם? כנסו: טופס הרשמה דיגיטלי

בעלי עסקים? תצמחו עליו: גם לכם מגיע לצמוח עד למקום הראשון

לפי דיווח ב’כאן חדשות’, המקורות האמריקנים אמרו: “הפעולה נועדה להעביר מסר לאיראן ולרוסיה כי ארצות הברית לא תאפשר להקים מפעלים לייצוא נשק בליסטי”.

התקיפה כוונה כנראה לעבר מחסן טילים בליסטיים איראניים.

התקשורת האיראנית דיווחה כי בתקיפה היו מעורבים שלושה רחפנים מתאבדים מסוג קוואד-קופטר, בדומה לתקיפה של מפעל צנטריפוגות בכראג’ ביוני 2021 ובתקיפת מתקן חיזבאללה בביירות באוגוסט 2019.

ה’ניו יורק טיימס’ דיווח, כי ככל הנראה הרחפנים שוגרו מתוך איראן, זאת בשל מיקומה של העיר איספאהאן, הרחק מגבולותיה היבשתיים של איראן.

משרד ההגנה האיראני הודיע הלילה כי סיכל התקפת מל”טים על מתקן של משרד ההגנה במחוז איספהאן, שבמרכז המדינה. על פי ההודעה, התקיפה בוצעה על ידי שלושה מל”טים, כאשר ההגנה האווירית הפילה אחד מהם, בעוד השניים האחרים לא הגיעו ליעדם.

עוד נמסר כי בפעולה נגרם נזק קל לגג המתקן, אך לא שיבשה את פעילותו או פגעה בציוד שבו.

הרשויות האיראניות לא דיווחו נפגעים.

תיעוד התקיפה:

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות