בן גביר דורש: כנגד שבעה נרצחים – הכשרה של שבעה יישובים ביו”ש

השר לביטחון לאומי דורש להכשיר מידיית שבעה ישובים מההתיישבות הצעירה ביהודה ושומרון ולהסדיר תשתיות חיוניות בשאר יישובי ההתיישבות הצעירה • נתניהו: "נחליט בקרוב על צעדים לחיזוק ההתיישבות ביהודה ושומרון, כדי להבהיר לטרוריסטים שאנחנו כאן כדי להישאר"
אריה ריבקינד
ז' שבט התשפ"ג / 29.01.2023 15:01

לאחר הפיגוע הרצחני בנווה יעקב: השר בן גביר דרש היום (ראשון) בישיבת הממשלה להכשיר מידיית שבעה ישובים מההתיישבות הצעירה ביהודה ושומרון ולהסדיר תשתיות חיוניות בשאר יישובי ההתיישבות הצעירה- בתגובה לפיגוע הרצחני בירושלים ולזכרם של שבעת הנרצחים.

לרשום את הילדים למוסדות חינוך בי-ם? כנסו: טופס הרשמה דיגיטלי

בעלי עסקים? תצמחו עליו: גם לכם מגיע לצמוח עד למקום הראשון

הישובים שהשר בן גביר ידרוש להכשיר אותם הם אביגיל ועשהאל בהר חברון, שחרית בשומרון, תל ציון וגבעת הראל בבנימין, אבנת בים המלח, וקדם ערבה בבקעת הירדן.

בדברי ההסבר להצעת ההחלטה נכתב: “בעקבות הפיגוע הנורא בו נרצחו שבעה יהודים בירושלים, מבקשת ממשלת ישראל לנקוט במגוון צעדי תגובה. בין יתר צעדי התגובה, מבקשת הממשלה ממשרד לפיתוח הנגב והגליל להביא תוך שבעה ימים הצעת החלטה להסדרת שבעה יישובים בהתיישבות הצעירה ולהסדרת מרכיבי התשתיות החיוניות בהתיישבות הצעירה כולה”.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמר: “ננקוט ביד קשה ובתקיפות נגד המחבלים ונגד הטרור, ויש לנקוט סל אמצעים להרתעה – גם צעדים בשטח וגם צעדים מדיניים. הכשרת היישובים תצטרף לאטימת בית המחבל ולפעילות המשטרה הבוקר להריסת בתים במזרח ירושלים, ולעוד שורה של צעדים להרתעה נגד הטרור”.

ראש הממשלה בנימין נתניהו  אמר היום, בפתח ישיבת הממשלה: “אני בא עכשיו מבתי החולים שערי צדק והדסה הר הצופים, שם ביקרתי את הפצועים משני הפיגועים הקשים בירושלים. כולנו מאחלים להם רפואה שלמה ומהירה ומחזקים את הצוותים הרפואיים שמטפלים בהם במסירות אין קץ.

“הקבינט אישר אתמול שורה של צעדים למאבק בטרור. ביד אחת אנו מגבירים את הפריסה והפעילות של כוחות הביטחון, וביד השנייה אנו גובים מחיר ממבצעי הטרור ותומכיהם. אטמנו הבוקר את ביתו של המחבל שביצע את הפיגוע הנפשע בירושלים ובהמשך ביתו ייהרס. החלטנו על שלילת זכויות בביטוח הלאומי ממשפחות תומכות טרור.

“בממשלה נדון היום על שני צעדים נוספים: שלילת תעודות זהות ושלילת תושבות ממשפחות מחבלים תומכות טרור. במקביל אנחנו מרחיבים ומזרזים מתן רישוי לנשק לאלפי אזרחים ישראלים, זה כולל גם את שירותי ההצלה. לדוגמא, לזק”א יש 3,000 מתנדבים רכובים ברחבי הארץ, רק קומץ קטנטן מהם חמושים. תארו לכם, שהם וגם אחרים, יהיו חמושים. זה כמובן מגדיל באופן משמעותי את יכולת התגובה, כי אנחנו רואים פעם אחר פעם, כולל אתמול בעיר דוד, שאזרחים גיבורים, מיומנים וחמושים, מצילים חיים.

“כמו כן, נחליט בקרוב על צעדים לחיזוק ההתיישבות ביהודה ושומרון, כדי להבהיר לטרוריסטים שמבקשים לעקור אותנו מארצנו שאנחנו כאן כדי להישאר. בנוסף הנחיתי את ראש המל”ל לבדוק צעדים נוספים שעלו בקבינט שיוצגו לציבור בהמשך”.

נתניהו הדגיש: “איננו מחפשים הסלמה, אבל אנחנו ערוכים לקראת כל אפשרות. התשובה שלנו לטרור היא יד קשה ותגובה עוצמתית, מהירה ומדויקת.

“אני מבקש לשבח שוב את השוטרים שחתרו למגע וחיסלו את המחבל בנווה יעקב. אני מבקש לשבח גם את סגן נ’ קצין הצנחנים, שהיה בחופשה בעיר דוד עם יתר בני המשפחה, ויחד עם אביו, בתושיה ובגבורה חתרו למגע וניטרלו את המחבל. אני מבקש לשבח את כל כוחות הביטחון שפועלים מסביב לשעון במאבק נגד הטרור.

“גורמי הטרור מבקשים לטבוח בנו ללא הבחנה ולכן כולנו חייבים להתלכד כאיש אחד במאבק בלתי מתפשר נגדם. אנחנו ננצח אותם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות